View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Det vi er uenige i er hvorvidt det er greit å kritisere religion og religiøse overbevisninger. Du mener helt tydelig at dette ikke er i orden, men har ikke kommet med ett eneste argument som er i nærheten av overbevisende for hvorfor.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg mener det ikke er i orden å kritisere religion, religiøse overbevisninger eller andre overbevisninger for den saks skyld. Konstruktiv kritikk er en verdifull del av et godt samfunn.

Religion står bak mye bra, og det står bak mye dårlig. Et sted i mellom der ligger det en liten gråsone på om noe er bra/nøytralt/dårlig, og det er der vi er uenige. Slik jeg ser det i hvert fall.

Ingen burde bli påtvunget hverken religion eller viten. En kristen som tror jorden er noe yngre enn moderne vitenskap sier den er burde ikke bli filleristet til han sier seg enig, og en ateist burde ikke få kristendom eller annen religion tredd ned over ørene sine til han ikke tør annet enn å tro. Gi folk den informasjonen man selv mener er riktig, så får folk ta egne og frivillige valg. Så lenge alt foregår innforbi fredelige rammer selvsagt. Min mening... damn... jeg var ferdig med denne tråden jeg ... xD