View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Nå har du insinuert at flere her, deriblant Provo og jeg, er imot religionsfrihet.

Du likestiller oss dermed i mine øyne med folk, deriblant veldig mange religiøse, som er for sanksjonering av tankekriminalitet.

Jeg har vurdert fram og tilbake om jeg skal forlange en unnskyldning for det.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke fått med meg denne posten i diskusjonen.

Fingrene mine klør etter å argumentere videre på en del av punktene jeg har fått besvart fra min sistepost, men har som skrevet bestemt meg for at min forrige post var min siste post rent diskusjonsmessig her for å unngå en evig runddans. Og også fordi jeg satt med inntrykk av at diskusjonen som pågikk kun førte til ytterligere uenigheter og ikke var på vei mot en trivelig konklusjon.

Det jeg derimot vil kommentere er at om du føler deg personlig truffet av noen av mine poster så har jeg formulert meg for dårlig. Mine poster her er ikke ment som angrep mot noen av dere jeg har diskutert mot som enkeltpersoner, de er ikke ment som angrep i det hele tatt. De er ment som et forsvar for religionsfrihet og frihet generelt, men jeg tror nok at en del ting kan virke litt skarpere i kantene i en diskusjon som det her enn det egentlig er. Jeg har selv blitt ganske overrasket over krassheten på en del svar jeg har fått her, men har valgt å ikke ta det personlig.

Jeg tror egentlig ikke vi er så veldig uenige selv om det av en del av postene her kan virke som. Om vi kan konkludere med noe så er det vel kanskje at vi er for religionsfrihet og personlig frihet generelt, men ikke for frihet til å handle på en måte som skader andre? Litt finpuss i mellom der mtp. f.eks hva som oppfattes som skadelig for andre (oppdragelse av egne barn innen egen tro, etc), men grunnprinsippet er det samme.