Tråd: Selvmord
View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
qk7k: Hvis du har en så fæl jobb at den er et gyldig grunnlag for selvmord, så foreslår jeg at du skifter jobb og/eller skaffer deg en (annen?) utdannelse. Det skader nok heller ikke å ofre noen tanker på at du sannsynligvis er plassert slik i geografi og tid at mengden "din" tid du kan bruke på akkurat hva du vil – som tydeligvis ekskluderer tiden du bruker på å lage din egen mat – overgår det meste verden har sett maken til. Hadde du reist 150 år tilbake i tid, eller til andre mindre heldige deler av verden, ville du raskt dratt på deg en uke med juling av en slik klagetale.
Vis hele sitatet...
Du misforstår ikke uventet hele poenget mitt. Det er ikke at jeg har det så forferdelig og gråter meg i søvn. Jeg har ikke en forferdelig jobb, trives helt o.k, men ville meget gjerne brukt livet mitt til noe annet, men for å overleve i samfunnet må man nok ha mat på bordet. Poenget er at jeg heller skulle brukt tiden min på noe jeg brenner for og ikke på noe jeg trives helt greit med. Tror ikke veldig mange brenner for jobben sin.

Kan godt være at de hadde det værre før, og at de sliter mye mer i andre deler av verden. Jeg tror mange, inkludert deg aldri kommer til å forstå hovedpoenget mitt her. Hovedpoenget mitt er at når jeg reflekterer over livet sitter jeg igjen med en følelse av meningsløshet. Alle disse timene vi legger ned i arbeid og skole , og så dør vi. Da er vi borte for alltid. Da kunne jeg like godt ha vært død hele tiden. Forventer ikke at du skal forstå poenget mitt, da mange med deg har en helt annen livsgnist og holdning til livet.

Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
qk7k: Man er selv sin egen lykkesmed.. Det er lov og være litt ambisiøs i forhold til jobb som igjen kan gi litt økonomiske muskler til mer fritid. Hvis man har en nitrist hverdag så er man selv ansvarlig for og bryte ut av rutiner og finne lykken.
Vis hele sitatet...
Gitt at jeg og Celina Midelfart har hatt samme utgangspunkt i livet så stemmer ordtaket ditt. Ellers stemmer det bare til en viss grad. Tror nok ikke du skal være så ovenfra å ned og si at alle som vil, kan få det til. Tror nok statistikken viser at de aller fleste som har satset, nok har gått personlig konkurs. Dessuten er ikke ambisjoner og visjoner noe som kommer av seg selv. Den drivkraten er ikke noe man kan trylle fram. Tror de fleste millionærer/ vellykkede vil si at det er svært viktig med en sterk psyke, noe jeg desverre ikke har.

Det innlegget ditt hører hjemme i den amerikanske drømmeverdenen, hvor de sier akkurat det samme. Det man i midlertid ser i landet deres er at 1% av befolkningen sitter med en lommebok på størrelse med oljefondet, mens 50% av befoklningen bor i campingvogner og er arbeidsledig eller jobber for 7 dollar i timen. Håpløst innlegg du kommer med her.