Tråd: Sur nabo
View Single Post
Har vel hatt "samme" problemet bare at jeg kjører en bil da her ute i ødemarka.
slik var min historie:

Jeg skulle på butikken for og rekke å kjøpe øl, når jeg var hallveis fant jeg ut at jeg ikke hadde med meg lommeboken, jeg kjørte inn en oppkjørsel rygget meg ut på veien igjenn og drog bilen opp til 5500rmp, noe som bråker! Jeg kom hjem fant lommeboka og heiv meg i bilen igjenn, på veit tilbake samme vei kom der en Grå nissan som la seg midt på veien! jeg bremset alt jeg kunne for og ikke kresje siden veien såvitt har plass til 2 biler, jeg tok ned ruta da jeg såg en sint man komme mot bilen min, jeg spurte han hva han holt på med siden jeg sikkert hadde 8-10 meter med svarte bremsespor bak meg, jeg var vettksremt!

Mannen var forbanna på meg fordi jeg "råkjørte" og han hadde en datter på 3år som han ville ha i live, jeg spurte han om han lot sin 3år gamle datter leke på en vei med 80sone. Da såg han på meg med et dødsblikk og tok tak i kjevene mine og bannet og skrek noe forferdelig, dama hans stod og noterte skilta på bilen min og bannet like mye til kameraten min som satt ved siden av meg. Jeg såg på mannen og sa at vist han ikke flytta handa fra fjese mitt kom jeg til og annmelde han, han slapp meg og kjefta og brølte enda mer, fikk egentlig ikke med meg hva.

Jeg såg på han og nikken og pratet med og svarte egentlig bare ja-ja-ja-ja på alt han sa, så sa jeg at jeg måtte rekke øl utsalget jeg startet bilen, han nektet da og flytte seg. Jeg la meg på fløyten og etter sikker 10-15 sekunder flyttet han seg, jeg dro bilen opp på 6k rpm og dro der ifra så fort jeg kunne, men forsatt ikke over 80km/h.

2 timer etter på fikk jeg en telefon fra politiet som kunne informere meg at jeg var blitt annmelt for uaktsom kjøring, jeg sa bare ok: Om dere vil meg noe mer så kommer jeg på stasjonen.

2 uker etter hendelsen fikk jeg telefon om jeg ville komme på stasjonen og forklare meg, jeg takket ja og dro. Etter en god halltime på stasjonen var jeg og en politimann stående og snakke om bilen min, vi bare lo av annmeldelsen.

Jeg sa til han at jeg ville anmelde mannen for Krenking, "blind vold" uansvarlig kjøring og for falske anklager, mannen fikk seg en klekkelig bot på 1200 kr eller no slik, har aldrig hørt fra han igjenn!

Poenge mitt er egentlig: Holder du deg innen for lovens rammer kan du knekke slike idiotiske sinte mennesker som er der for og ødelegge for deg.

Jeg er strålende fornøyd og ruser gjerne bilen min når jeg kjører forbi huset han bare for og irretere jævelen!