View Single Post
Det jeg føler er problemet er at det er så mange misforståelser om dop. Folk tror at man dør som fluer om man rører den syrelappen, blir gal eller avhengig. Det er kanskje noe av det mest provoserende jeg kan høre, "oi har du tatt LSD, ble du skikkelig avhengig da?"

Sannheten er at de fleste som prøver dop, har det jævla gøy mens de er på det, også går tilbake til skole eller jobb etterpå.

Mange tror også at grunnen til at man ruser seg er fordi man er deprimert og ikke takler virkeligheten.
Jeg, og alle jeg kjenner som har erfaring med dop tar det for en cherry on top.

sannheten er at mye er langt mindre farlig enn alkohol, vet du hvor mange som dør som en direkte følge av alkohol i året?
vet du hvor mange som dør av LSD? eller cannabis? eller DMT?

Jeg sier ikke at det er for alle, og jeg sier ikke at det er 100% trygt, men fakta er at de historiene vi hørte som barn, om han stakkaren som skulle tøffe seg og spise en ecstasy pille, også trodde han at han kunne fly og hoppa ut av vinduet, det utgjør ikke en brøkdel en gang av de som kjører seg ihjel i fylla eller drikker seg ihjel, eller fryser ihjel ute om vinteren pga alkoholrus.

Jeg har prøvd en del forskjellig, og må si at den eneste rusa tilstanden jeg har hatt negative opplevelser pga rusen er alkohol, men da snakker jeg jo og av egne erfaringer.

håper også at alle skjønner at jeg ikke foreslår at alle skal gå å skyte heroin nå. har sagt dop, men det er viktig å gjøre bakgrunnssjekk på alt før man tar noe. jeg tar så lite avhengighetsskapende stoffer som mulig, men må si jeg er avhengig av nikotin og koffein. amfetamin tar jeg ekstremt sjeldent med stor forsiktighet.

runder av med å si at jeg syns alle burde gjøre, ta, spise det de vil. det er dems kropp og liv, man bør absolutt lese mye om dop, så man vet hva man må holde seg unna, hva som kan være verdt å prøve, eller ganske enkelt ha litt peiling før man rakker ned på utforskende mennesker og peker fingre og skriker om hvor syke og avhengige alle er som rører annent enn den lovlige sunne og trygge narkotikaen; alkohol og sigaretter.