View Single Post
Sitat av Moorater Vis innlegg
Dere skjønner fort når dere blir eldre at lekser ikke er for å plage dere. Det handler om å komme inn i en rutine, og gjøre det til en vane å sette seg ned for å jobbe med faget selvstendig.

I tillegg lærer man minimalt av å kun høre på læreren. Man må jobbe med faget for at man skal kunne lære seg det skikkelig.
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt hvordan man lærer. Jeg lærer for eksempel mye bedre av å høre på en lærer som KAN stoffet sitt snakke om det enn å lese på det hjemme. Noen husker bedre enn andre, og alle tar inn informasjon på forskjellig måte. Dette er noe den norske skolen ikke tilrettelegger for den enkelte elev. Husker på ungdomsskolen hadde vi en lærer som i hver enesete time satt oss til å lese det vi skulle jobbe med å gjøre oppgavene som hørte til. Alt jeg "lærte" i disse timene var glemt 2 uker etterpå. Mens de som snakket om stoffet og fortalte hvorfor det var sånn, mye av dette sitter igjenn ennå.

Det jeg mener er noe av feilen i det norske skolesystemet er at mange av lærerne ikke kan stoffet sitt ordentlig. Er ikke mye morsomt å enten høre på en lærer som leser rett fra boka eller lese alt i boka selv. Da lærer i alle fall ikke jeg mye.

men igjenn så er dette bare min mening, vet det er mange som lærer bedre av at man leser stoffet selv. Så da synes jeg at lærerne burde variere dette så alle får et bra utbytte av undervisningen, eller at man kan ha klasser med folk som lærere best på den og den måten.