View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
Norge er det landet med størst befolkningsvekst i Europa per innbygger. Stort sett har det blitt satt ny rekord hvert år de siste årene når de gjelder befolkningsveksten i Norge. Vet ikke hvor du har dine tall fra, men ser ut som SSB mener noe annet.

http://www.ssb.no/emner/02/02/folken...-08-18-02.html
Vis hele sitatet...
har aldri sagt vi ikke har stor befolkningsvekst. For det er jeg klar over. Derimot er det mange som ikke vet hvor restriktiv asylpolitikken til AP er. Ja det er enkelte problemer med den, men disse kommer ikke av at asylpolitikken ikke er streng nok. Men en litt feilslått integreringspolitikk.

Et av problemene per dags dato er at det kan ta lang tid før asyksøknaden din er ferdig behandlet. Dette er fordi vi har kjørt en veldig restriktiv asylpolitikk med veldig mange høye krav for å få denne søknaden godkjent, noe som gjør at UDI må kjøre en veldig dyp bakgrunnssjekk på alle sammen. Dette betyr:

1: Mange som ikke får asylsøknaden godkjent blir i Norge en god stund før de får beskjed om at de må reise ut av landet. I løpet av denne tiden har de ikke fått støtte til integrering (da de ikke har krav på dette før søknaden er godkjent). De kan og ha forsvinnet

2: Enkelte asylsøkere "forsvinner". Og vi får ikke kastet de ut etterpå.

Personlig tror jeg ikke å sette flere restriksjoner og høyere krav er løsningen her. Men å effektivisere papirarbeidet slik at man raskere får Godkjent / ikke godkjent på søknaden. På den måten kan vi fort få i gang integreringen av folkene som har fått godkjent asyl og i tillegg fremdeles ha kontroll på de som ikke får den godkjent å få sendt de ut av landet. Selve integreringsprosessen må også forbedres.

Jeg vil igjen si at vi ikke tar i mot innvandring fra land utenfor Schengen. Det vi tar inn er asylsøkere. Og alle mennesker har en rett til å søke om asyl, de har ikke en rett til å få denne godkjent. (Dette behandles av UDI).

Sitat av homoludens Vis innlegg
Er enig i at det er primitivt å se på fengsel som hevn, men straffenivået i Norge i dag er for lavt. Synes du det er greit at en person som har drept 22 mennesker med kaldt blod noen sinne slipper ut av fengselet?
Vis hele sitatet...
Hvilket nytte har vi av at han sitter i fengselet? Hvorfor skal vi bruke unødvendig mye penger på å holde han i fengsel utover det det er behov for? Nå skal det sies at det på mange måter er lite trolig at en person som har drepte 22 mennesker noen sinne slipper ut av norsk fengsel da vi har noe som heter forvaring. Og en person som dreper 22 mennesker i kaldt blod mest sansynlig ikke kommer til å være frisk etter 21 år i fengsel. Og han er nok derfor ikke å annse som trygg å slippe ut i samfunnet.

Jeg er ikke for å å holde folk i fengsel lenger enn det som er nødvendig. Og om lege/psykologene anser en person som har gjort en så grotesk handling som fortsatt farlig så er jeg for at han skal holdes i forvaring. Men om han på et eller annet punkt skulle bli helt frisk og en normal sammfunnsborger; så ja. Da synes jeg det er rett at han slipper ut og kan bidra i samfunnet i stede for å kun være en byrde for oss.
Sitat av homoludens Vis innlegg
http://www.nrk.no/programmer/radio/n...0/2944962.html

Dette må da være feil. Det er AP sammen med ultraliberale SV som har sørget for at Norge har doblet sin innvandrerbefolkning i de årene de har styrt landet siden 2005.
Vis hele sitatet...
Nå skal vel ingen påstå at SV har fått gjort alt for mye i denne regjeringen. De som stemte på SV før valget er jo meget missfornøyd med at de har fått gjort nesten ingenting. (Det har vært alt for mye krangling innad i regjering de siste 2 årene =/).

Sitat av homoludens Vis innlegg
Det er ikke Frp som har styrt landet de siste to stortingsperiodene. De fleste er enige om at den integreringspolitikken som har blitt ført er mislykket på flere områder. Er lett å anklage Frp for å ha en primitiv politikk, men fakta er at den ikke har blitt implementert enda, så er umulig å si hvordan utfallet hadde blitt.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at integreringspolitikken er feilslått. Men jeg ser ikke på å nekte folk å komme til norge å søke asyl som en løsning. Det er en menneskerett, og vi kan ikke frata folk denne menneskeretten. Vi må bare bli mer effektive på å behandle søknadene. Kravene vi har per dags dato for å få søknaden godkjent synes jeg er rimelige; og disse trengs ikke å endres. Jeg har og liten tro på at de er årsaken til problemet.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Det blir ikke noe flertall på høyresiden uten Frp. Venstre kan du bare glemme.
Vis hele sitatet...
Man skal ikke se bort i fra at Høyre ønsker å samarbeide med Venstre. men Jeg er enig i at om det blir en borgerlig regjering blir det trolig et samarbeid mellom Høyre og FRP. Dette virker mest sannsynlig. Jeg håper isåfall at høyre blir det store partiet i den regjeringen. Men jeg har et håp om at venstre skal vokse litt og få litt fler mandater inn på stortinget.