View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Bra du sier deg enig i det jeg skriver, uten at du selv oppfatter det kanskje. Legalisere cannabis for kriminaliteten sin del har ikke så mye for seg om det kun skjer i Norge. Vi blir da som Nederland storeksportør av cannabis, og kriminaliteten vil fortsatt være et element.
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke legalisert i nederland, og dermed må import/eksport og produksjon foregå illegalt. Det blir derfor feil å sammenligne med.

Om vi skulle startet produksjon i Norge er det selvfølgelig viktig at salget reguleres godt og at store mengder cannabis ikke forsvinner fra statens åsyn. Det er uansett utfall en bedre situasjon enn den vi sitter i idag.

Sitat av hideout Vis innlegg
De kriminelle nettverk som drar inn milliardvis av kroner på Norge og hasj, de vil selvfølgelig ikke legge inn årene, men starter å importere andre ting, og markedsføre det mye hardere, og til en yngre garde. Tro noe annet er over gjennomsnittet naivt.
Vis hele sitatet...
Snakket vi ikke om å legalisere alle stoffer? Da elimineres jo det svarte markedet totalt, da ingen gidder å kjøpe dyr gatenarkotika av varierende kvalitet når de kan gå på apoteket å få ren og rimelig vare. Markedsførings-argumentet ditt må du nesten utdype, jeg ser ikke hvordan det ha noen som helst innvirkning.

Sitat av hideout Vis innlegg
Stiller igrunn ikke noe retorisk spørsmål som jeg synes er latterlig. Men om dere mener desse argumenta for å legalisere cannabis er vanntette, så gjelder de for alle type stoff, og vi må legalisere alt. Det er bare slik det er det.
Vis hele sitatet...
Enig. Du legger det fortsatt frem som om det er uaktuelt. Hvorfor?

Sitat av hideout Vis innlegg
Og det er hvertfall i mine øyner døfødt og legalisere stoff som heroin,kokain,amfetamin,ketamin++
Vis hele sitatet...
Du sier først at du ikke syns spørsmålet er latterlig, og så sier du det er dødfødt. Kan du vennligst begrunne påstanden din?

Sitat av hideout Vis innlegg
Har ikke noe problem med å være enig i at legalisering har noen gode ting ved seg. Samt ser jeg et par ting jeg synest er veldig negativt med det.(Signaler det sender o.l).
Vis hele sitatet...
Signaler? Hva slags signaler sender vi idag, da? At om du driter deg ut og havner i rusmisbruk er du kriminell og kan ha det så godt? Dette handler kun om årevis med propaganda for å støtte oppunder en feilslått rusmiddelpolitikk.

Sitat av hideout Vis innlegg
Men jeg er realist, og det fører igrunn ikke en centimeter frem og sitte og diskutere noe som det her i lille Norge.
Vis hele sitatet...
Så da er det bare å gi opp, da? Hva slags idiotisk holdning er det egentlig?

Sitat av hideout Vis innlegg
Derimot og sitte og kritisere politiet for denne aksjonen som posten handler om, og det faktum at de tar ibruk slike aksjoner. At man går mann av huse for å henge ut politiet som straffer våre landsmenn som bryter loven, å sitte der og tro at INGENTING de gjør i samband med narkotika vil virke prevantivt på ungdom......
Vis hele sitatet...
Hva med å holde seg til temaet du selv satte igang? Om du vil diskutere hvorfor jeg føler at politiet ikke er helt fratatt ansvar på dette området kan du svare på argumentasjonen jeg har ført for det tidligere i tråden.