View Single Post
Kunne vært interessant å høre om andres erfaringer med tygging av salviablader. Er jo nærmest utelukkende røyking av ekstrakter som omtales i rapportene man leser. Har selv ikke prøvd å få i meg Salvinorin A gjennom røyking, men tenkte jeg kort skulle dele mine små erfaringer og tanker rundt tygging av tørkede blader som jeg prøvde meg på flere ganger i våres. Bladene hadde jeg på forhånd bløtlagt noen minutter i en skål med vann, og så rullet dem sammen til en ball som ble tygget på jevnlig og ellers hold i kinnhulen. Det fungerte overraskende bra, og jeg fikk noen mystifistiske opplevelser.

Husker blant annet at jeg fikk følelsen av at det var noen "små nisser" nede på gulvteppet, og at de kontaktet meg gjennom følelser og fikk meg til å skrattle. Det var en typisk ting å oppleve, følelsen av å komme i kontakt med ting og tang rundt seg ved å få føle at man tok inn tanker utenfra. Andre gangen jeg gjorde det kom effekten enda kjappere. Da satt jeg i skogen, og fikk med ett en nærmest indiansk følelse i meg. Jeg kunne med en gang kjenne igjen typiske indianertegn i måten enkelte trær og greiner var formet på, i tillegg kom jeg på at jeg hadde tenkt meg innom butikken på vei hjem for å handle kjøttdeig, noe jeg fant helt hysterisk morsomt. Gå inn på noe man kaller butikk, og kjøpe kjøtt?! Jeg falt gjerne inn i en transe med mange merkelige og litt ubehagelige forestillinger, som jeg med jevne mellomrom delvis våknet opp i fra. Kan også nevne at Shpongle er helt rått å høre på når man er i den tilstanden. Av å tygge på en ball med sammenrullede blader har effekten vart i en time til halvannen.

For å være helt ærlig kan jeg ikke si at jeg har fått så spesielt mye ut av disse opplevelsene. Absolutt interessant, men jeg føler at opplevelsene egentlig har vært mer ubehagelige, ikke såkalte "bad trip" tilstander, men mer det at man virkelig gleder seg til at effekten går nedover igjen. Tror mye av dette skyldes det at jeg ikke ble helt komfortabel med følelsen av å mer eller mindre skifte til andre personligheter, noe som nok for mange er naturlig å se på som tegn på schizofreni, kraftige psykoser og generell galskap. Til sammenligning synes jeg sopp er helt topp, og varmt, godt og betryggende i forhold til Salvia divinorum som etter det jeg har erfart gir en mer ubehagelig opplevelse. Jeg vet at det er svært vanlig å synes salvia er ubehagelig, men dette har jeg oppfattet kom av altfor intense opplevelser etter røyking av kraftige ekstrakter.

Som sagt, det hadde vært interessant å også høre om andres erfaringer med tygging av blader, og gjerne i forhold til røyking.