View Single Post
Trådstarter
567
Sitat av henrikxt Vis innlegg
At flere millioner dør av sult, aids og tørke hvert år går ikke inn på meg på den måten at jeg sørger over det. Det er liksom en helt annen verden for meg at jeg ikke fatter det.

Det å sitte å se direkte på tv at passasjerfly krasjer inn i skyskrapere som senere raser sammen i New York er derimot mye mer sjokkerende. Det er ikke slik vi sørger i rangert orden over de hendelsene som tar mest liv, men de som går mest inn på oss.

Du gidder vel ikke sørge over at en random fyr i Norge dør, men du sørger om en av dine nærmeste dør, gjør du ikke?
La nå folk minnes det de vil minnes, og kom faen ikke å klag over det.
Vis hele sitatet...
Greit at de i Amerika som opplevde dette minnes over det, men hvorfor skal resten av verden da ha et minutts stillhet for disse 3000 liv, for hverken jeg eller du (tipper jeg) kjente noe av de omkomne. Vi får se om ti år om Amerika har tre minutters stillhet for de som omkom 22-Juli For her ble jeg personlig rammet, og Norge startet ikke en krig mot ekstremistene i Europa som er i full sprang. EDF, ETA o.l. er på lik linje med Al-Qaida og Taliban.

Rett skal være rett, og du er på villspor min kjære venn. Det du sier er ganske ufornuftig (i mitt hue).

Det å sitte å se direkte på tv at passasjerfly krasjer inn i skyskrapere som senere raser sammen i New York er derimot mye mer sjokkerende. Det er ikke slik vi sørger i rangert orden over de hendelsene som tar mest liv, men de som går mest inn på oss.
Vis hele sitatet...
Du så faen meg aldri direkte på NRK1 (Ja nå er vi her 10 minutter før flyene styrer inn i WTC). Så du var neppe så personlig rystet over den hendelsen som du selv vil ha det til. Tar jeg ikke feil så fantes ikke youtube den gang, så hvordan du fikk se videon av flyet styre inn så sjapt vet ikke nå jeg.

Husker for en tid tilbake så stod det på VG (tror jeg) en sånn rødekors banner som fortalte hvor mange som døde av sult eller fikk aids (barn) i Afrika hvert minutt.

Det er ikke mange her som levde under 2-verdens-krig, men på VGS så husker jeg læreren min hadde et minutts stillhet til minne for jødene. (Husker nå ikke datoen). Jeg hadde da aldri pratet/møtt på en jøde, men var fordet med på minnestunden, jeg hadde heller ikke sett annet en et par bilder i boka av gasskamre og fangeleir. Så man kan godt ha et-minutts stillhet for folk man ikke ser/kjenner, men rett skal være rett og 3000liv gir ikke Amerika rett til å ta 137000 liv + millioner av liv ødelagt.