View Single Post
Favoritt-filmer:
The Big Lebowski (For sin fantastiske surrealisme, svarte humor og Jeff Bridges)

Plan 9 from outer space (Dette må være noe av det morsomste jeg noensinne har sett. Og det er helt tydelig at, på tross av at filmen er elendig, trodde Ed Wood virkelig på prosjektet sitt )

Jaws (Etter min mening den eneste perfekte filmen som finnes - perfekt timing, perfekt spenning, perfekt regi, perfekt skuespill...)

Grave of the fireflies (Så bra at jeg bare har maktet å se den en gang. Fy faen!)

Chihiro og heksene (Så bra at jeg ikke klarer å tro det, en eksplosjon av kreativitet, farger, levende karakterer, og en verden som føles dynamisk og deilig!)

Favoritt-tvserier:

Firefly (Smart skrevet, velspilt, godt regissert. En deilig blanding av western og sci-fi, med klare samfunnskritiske tendenser. Nydelig!)

Babylon 5 (Velspilt, velregissert, velskrevet, spennende interplanetarisk politisk drama! Elsker denne serien. Spinoff-serien Crusade anbefales også, om ikke like varmt.)

X-files (Jeg vokste opp på 90-tallet, og et av mine beste minner fra sent 90-tall, tidlig 2000, var å se denne serien sammen med Mamma )