View Single Post
For snart 2 år siden gikk jeg og en kompis langs gaten ned mot jernebanetorget for å møte kjæresten min.

På veien fant jeg en lommebok, den lå midt i gaten.
Jeg plukka den opp, sjekket innholdet og fant identifikasjon på den som eide lommeboken. Og siden jeg vet hvor kjipt det er å miste sine eiendeler bestemte jeg meg for å ta med denne og levere hos "Blå kors" - Da får jeg også en 200kr lapp for innsatsen.

På veien bortover møter vi på politiet, og de vil gjøre en ransakelse på oss, Ikke vet jeg hvorfor, men de sier vi har ranet en person for hans verdisaker. (Han så bestemt på lommeboken jeg hadde i hånda mi).

Jeg forklarer han at jeg har funnet lommeboken, og var på vei til jernebanetorget for å møte kjæresten min, for å så levere lommeboken.

Ikke trodde de en dritt på det, og sa dette skulle jeg straffes for, p.g.a det kalles helleri og ha andres saker på seg eller noe sånt.

Jeg reagerer med å spørre om tjeneste nr på både politimannen og politikvinnen han hadde med seg. - De ga meg ikke tjeneste nr heller.

Etter litt prating om hvorfor jeg hadde denne lommeboken, spør jeg igjen, og får oppgitt nr (Ikke husker jeg det lengre).

De skal videre ransake meg, og sjekker sekken min.
Nederste i sekken, under alt "Søppelet", bøker osv. Finner de en kniv, jeg hadde kjøpt noen timer før - På pentagon. (Kvittering hadde jeg selvfølgelig ikke, for jeg glemmer alltid denne, eller kasterden).

Yes, nå fikk jeg kniv på meg, i samme sak.

Jeg blir tatt med sammen med kompisen min, som faktisk ikke engang snakker norsk (Bare spansk, var på besøk her - Familie ).

Vi blir kjørt til grønland, satt i glattcella, og kasta ut etter 7-8 timer. (avhørt ble jeg, men bare iforhold til lommeboken).

1 år og noen mnd etter får jeg et brev om at saken med lommeboken ble henlagt. (Good).


Så 2 år senere får jeg et brev - med forelegg på kniven, Valget om jeg vil gå i rettsak eller om jeg vil godta forelegget.

Jeg velger det første, og sier nei til å godta, skriver en forklaring, og sender dette med vedlagt konvolutt.

for så et brev om når rettsaken min er, og hva det gjelder - og tenker greit.
I brevet står det også jeg ikke har noe krav på offentlig forsvarer - Noe jeg ikke forstår?

Møter opp i tingretten på datoen jeg skal være i rettsaken, men for så beskjed av dama i 7 etasje, at den er avlyst p.g.a jeg ikke har sendt inn papirene (WTF?)

Får så et brev noen dager etter rettsaken, et rødt et.

Møt opp ved galleriet for å hente rettsdokumenter i forhold til stevning i rettsak.

Ringer politiet og hører med dem, og de sier det bare betyr jeg får en ny dato osv.


Uansett, Lurer på hva faen dette er for noe.
Først og fremst tar de meg for noe som ikke er ulovlig, saken blir henlagt.
Så kjører de en ny sak angående kniven, kniven lå nederst i sekken, med skaftet på.
Setter meg på glattcella, og blir bare avhørt angående lommeboken.
Setter en dato for rettsak og avlyser den, selv om jeg møtte opp.
Ingen krav på offentlig forsvarer? er ikke det vanlig og ha krav på det?

sorry for alle skriveleifene osv, men ja...