View Single Post
Artikler som dette gjør at jeg, som selv aktivt har spilt World of Warcraft, føler meg tråkket på og uthengt, ikke bare av media, men også av folk som tydeligvis har plukket opp meningene sine fra media.

Selv har jeg brukt veldig mye av min fritid på å spille World of Warcraft, men det har ikke gått på bekostning av karakterer, sosiale happenings, sosial intelligens, jobb, trening eller noe annet som av hverannsen blir ansett som viktig. Det eneste problematiske etter hvert var at jeg bortprioriterte søvn, og derfor valgte jeg til slutt å legge karrieren min som Guild-master på hylla.

Dette spillet har gitt meg utrolig mye som jeg fortsatt settet stor pris på, og det første jeg da vil nevne er gode kamerater, som jeg enda holder sammen med veldig ofte(nei, ikke internettvenner). Dette er venner med felles interesser som meg, venner som ikke alltid er enkle å finne ute i den store, frie verden. For det andre har jeg blitt fremragende i å både snakke og skrive engelsk. Hadde problemer med å lære meg engelsk når jeg gikk på skole, ikke fordi faget i seg selv var spesielt vanskelig, men fordi læreren var uutholdelig kjedelig. Jeg gikk fra karakteren 2 til 5 i løpet av VG1. For det tredje vil jeg også nevne at jeg har tilegnet meg gode lederegenskaper gjennom å arrangere, koordinere og lede en ganske vellykket WoW-guild gjennom Vanilla WoW og The Burning Crusade.

Målet mitt her er ikke å glorifisere bruken av World of Warcraft, men å gi de av dere som ikke har prøvd spillet muligheten til å se saken fra to sider, i tillegg til å gi et lite innblikk i hvilke gode ting spillet kan føre til. WoW kan - som mye annet her i verden - føre til negative ting, men jeg synes det er rart at de negative sidene blir vektlagt i den grad som de faktisk blir gjort i artikkelen som trådstarter linker til.

Er glad jeg har blitt født med evnen til å ikke ta ting for god fisk, og heller selv gjør litt research på egenhånd for å finne ut om avisene skriver fakta eller ikke.

Jeg velger å legge ved et bilde for å lette litt på den dårlige stemningen som preger denne tråden. Stopp opp, be happy.


http://cache2.artprintimages.com/p/LRG/22/2268/4MSZD00Z/art-print/mr-happy.jpg