View Single Post
Sitat av jaheisan Vis innlegg
religion ble oppfunnet av de tidligste smarteste meneskene som prøvde å tenke , men fant ikke svar. etter hvert ble det en levemåte og en måte til å kontrolere mengder med mennesker. så ble religion(ene) skiftet underveis som disse smarte personene fant svar på masse av det religion skulle (svare) på. dette er EVOLUSJONen rett forran øynene til dere som ikke tror på det !

husk at hjernen er en komlisert maskin som vi ikke forstår mye av. finner den ikke svar så lager den sitt eget svar ! akkuratt som om du stirrer på en sky lenge...hjernen liker ikke ting den ikke forstår..så til slutt ser du kansje et bilde av en vogn i skyen !

98% av allt som er negativt i denne verden stammer fra religion ! spør meg så skal jeg svare
Vis hele sitatet...
"jaheisan" selv xD Velkommen til forumet

De første (og nåværende fleste) religionene var mytologiske. De prøvde og forklare hvordan verden kom til ved bruk av mytiske skapninger med antropomorfiske egenskaper. Nå til dags vet vi jo ganske mye om verden med tanke på solsystemet, geologi osv. som disse religionene prøvde å forklare.

Må si meg uenig at vi ikke forstår mye av hjernen.

98% høres drøyt ut :P, kan du forklare nærmere?