View Single Post
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg har vært ansatt i ett firma i rundt 3 måneder, og idag ble jeg sagt opp pga forskjellige grunner jeg ikke kjenner meg igjen i. Måten de sa meg opp på var å ringe til vikarbyrået jeg ble ansatt gjennom, og si til de at de skulle si meg opp. Jeg ble da ringt opp av vikarbyrået som jeg fikk jobben av, og de fortalte meg at jeg ikke kunne jobbe der lenger.

Dette var punktene de ikke var fornøyde med:
  • Jeg hadde kjørt truck inne i butikken ( det er ikke fysisk mulig engang )
  • Jeg hadde kjørt gris med trucken
  • Jeg hadde kjørt uforsiktig med trucken
  • Jeg hadde kommet mye for sent
  • Jeg hadde ikke møtt opp i det hele tatt
  • Jeg hadde vært frekk mot kunder / ansatte

Sjefene i den gjeldene bedriften har vært på ferie de tre siste ukene, så de har ikke vært tilstede mens jeg har gjort alt dette "gale". Og før de dro på ferie, hadde jeg aldri fått tilsnakk eller kjeft for noe som helst. Men heller en god del skryt for effektiv jobbing og at jeg lærte fort. Mens idag, når de kom tilbake, ble jeg plutselig bare sagt opp pga over-nevnte grunner.

Er det ikke ganske useriøst av de og si meg opp uten at jeg i det hele tatt får sjansen til å forklare meg? Det eneste punktet på den lista som er sant, er at jeg kom litt seinere, det var snakk om 5-10 minutter pga upassende togtider. Dette hadde jeg tilogmed sagt fra om, og det var visstnok ikke noe problem. Jeg spurte faktisk om jeg kunne komme en time tidligere på jobb, slik at jeg rakk vakten, men det sa de at det ikke var behov for.

Det var også noen ganger jeg kom veldig for sent, men det var heller ikke min skyld. Grunnen til dette var fordi togene i Oslo var innstilt pga vedlikehold store deler av sommeren. Dette hadde jeg også advart dem om, så de viste dette kunne skje.

Jeg var også borte en vakt iløpet av denne perioden pga magesjau,det burde vel være akseptabelt? Da ringte jeg også i god tid før jeg startet på jobb, å sa at jeg ikke kunne komme. Ellers er alt på den listen usant, og må være rykter de har hørt av de andre ansatte mens de har vært på ferie.

Jeg har forresten prøvd å få tak i sjefene i hele dag, men ingen av de har svart meg, jeg sendte også en lang mail til de tidligere idag om at jeg føler meg veldig dårlig behandlet, men har ikke fått noe svar på den heller.

Hva syns dere, og er det noe sted jeg kan gå med dette? Fordi jeg har jo en husleie jeg må betale, og jeg syns det er ganske uprofesjonelt av de og si meg opp på dagen, uten å få en advarsel engang.
Vis hele sitatet...
Hvis du er fagorganisert så tar du en telefon til fagforeningen.. de elsker slike saker