View Single Post
Sitat av null Vis innlegg
jeg tror på Gud, og jeg tror at alle her tror på ham også: det er rett og slett umulig å eksistere uten at du tror på Gud, på en eller annen måte, vi hadde jo alle vår "creators". det er noe annet om du velger å fornekte Gud, eller å følge ham blindt, eller kun å annerkjente hans (teoretisk, om du vil) eksistens, og prøve å finne et slags standardspråk: jeg tror faktisk at Gud trenger menneskeheten, men ikke menneskeheten Gud, det dreier seg om et mindreverdighetskompleks av noe slags... han er nesten så fortvilet, og har det nesten så elendig som vi, mennesker. det høres newagy og kind of cheapo ut, jeg vet, men... bare noe tanker.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg komme å fortelle deg at du tar grådig feil. Jeg fornekter gud av den grunn at det er ufattelig mye som sier imot at det finnes en slik skaper. gud kan umulig ha skapt seg selv, men et univers er det mulig kan ha startet uten en skaper, vi vet bare ikke hvordan.

Hvorfor trenger gud menneskeheten? Hvorfor trenger ikke han heller små blå menn på en planet langt-langt borte?

Aner du hvor stort universet faktisk er? Tror du, rent hypotetisk at hvis vi hadde hatt en skaper, at den skaperen ville brydd seg om lille tellus når han flere milliarder andre planeter å bry seg om?