View Single Post
Sitat av noy Vis innlegg
Ok, hvordan skiller du den lukten fra eksempelvis pyridin da?
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på at pyridin noen gang har vært funnet som forurensning i amfetamin? Og, hvorfor i alle dager skulle man ønske tilsette det..?

Her er en referanse på de vanligste forurensningene i amf: http://www.erowid.org/archive/rhodiu...purities3.html

Sitat av noy Vis innlegg
1. Nei, men alkalose-symptomer ved forhøyet basisk verdi i blodet er ikke akkurat uvanlig. Ellers kan du jo prøve selv? Bare juster pH-verdien på amf-en din mot den basiske skalaen og sett deg et skudd så oppdager du fort det ...
Vis hele sitatet...
...og du mener noen få milliliter amfetamin-oppløsning er nok til å slå ut kroppen og blodets ellers glimrende buffer-effekt? Jeg antar at du mener alle som skyter heroin har acidose? I call bullshit!

Sitat av noy Vis innlegg
2. Nei, derfor jeg skrev "for de som har smakt ..." Det var en artikkel på wikidrug om det en gang minns jeg, men dette fenomenet er ikke akkurat fremmed i Skandinavia da. I Sverige har de røyka amfetaminbase så lenge jeg har levd og de syns neppe det er det helt store, ellers ville etterspørselen vært større.
Vis hele sitatet...
Igjen, BULLSHIT! At du husker noe skrevet på en wiki for mange år siden er ikke akkurat noe jeg vil kalle en referanse... Rent amfetaminkarbonat gir (omregnet til ren amfetamin) nøyaktig like kraftig virkning som ren amfetaminsulfat. Mener du seriøst at det er svovelsyren som gjør amfetamin virksom!??

Sitat av noy Vis innlegg
Kanskje hakket bedre enn levamfetamin men det er jeg neimen ikke sikker på ...
Vis hele sitatet...
Nei vel... Det faktum at levometamfetamin selges reseptfritt i USA, mens DL-amf gir X antall år i fengsel burde kanskje gi deg et lite hint?

Sitat av noy Vis innlegg
1. Ja, men ikke dets korresponderende syresalt. Bare la basen stå åpen over tid det så ordner lufta resten. Karbonat er et mulig basesalt.
Vis hele sitatet...
Ja da, men da snakker vi om et karbonat-salt, ikke en base.

Sitat av noy Vis innlegg
Dessuten, hvis sulfatsaltet består i hovedsak av l-isomeren eller racemisk (50/50) så tror jeg ikke du hadde vært så imponert heller - i hvert fall ikke intravenøst ...
Vis hele sitatet...
Du er klar over at all gatespeeden vi har hatt her i Europa i alle år har vært rasemisk? Det er i tilfelle fryktelig mange addicts som ifølge deg burde vært lite imponert...


Sitat av noy Vis innlegg
Jeg inkluderer også at pH-verdi kan justeres uten å danne saltform også, det må jo en likevekt til for å oppnå dette. Først da utkrystalliseres en saltform, eksempelvis sulfat.
Vis hele sitatet...
Det var nettopp det jeg reagerte på. Hvis jeg skal følge din logikk så må saltvann tilsatt en dråpe saltsyre kalles en "natriumhydroksid og saltsyre-oppløsning".

Sitat av noy Vis innlegg
Ja til begge. Dette er grunnleggende farmakologisk kjennskap. Jeg tipper på at jeg kunne funnet drøssevis av kilder på hvorfor medisinsk amfetamin produseres i forskjellige saltformer og mix av disse, men jeg husker spesielt en kilde.
Vis hele sitatet...
Takk for referansen, resten ble en wall of text med helt banal 6. klasse-kjemi Det var dette jeg reagerte på:

amfetamin sulfat intravenøst og metamfetamin hydroklorid intravenøst
Vis hele sitatet...
Det blir direkte absurd å trekke konklusjoner om forskjellene mellom sulfat og hydroklorid når basene er forskjellige - selvfølgelig har ikke d-metamfetamin identisk virkning med dl-amfetamin!

Du skriver mye og langt, og det høres (og er til en viss grad) vettugt, men det er en fordel å kunne backe kunnskapene sine med referanser - og det kan du åpenbart ikke!