View Single Post
Jeg er helt enig. Fordømmelsen av enhver anti-innvandringsfiendtlig kommentar har ført til fremveksten av skaprasismen vi ser, istedenfor en tidlig, sunn og langsiktig debatt. Nå er det nesten litt sent å debattere, fordi meningene allerede har begynt å polariseres rimelig mye. Å krangle om hvilket standpunkt som er riktig er aldri noensinne konstruktivt og i ytterste forstand bare kjedelig.

Jeg har også selv meninger, som jeg mener er velfunderte og basert på reell erfaring (og jeg har definitivt vasa mer rundt i muslimske land enn de aller, aller fleste) som jeg er ukomfortable med å ha. Erfaringene mine med muslimer og deres holdninger til andre mennesker, og da særdeles kvinner, gjør at jeg sliter veldig med å ikke dømme dem som gruppe. Erfaringene mine er rett og slett for mange og for sterke. Fryktelig mange av dem er bare mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Jeg har derimot ingenting imot innvandrere flest. Jeg har massevis av gode erfaringer med vietnamesere, thai'er, tamiler, kinesere, diverse varianter av svarte afrikanere (dvs ikke Somalia, Ethiopia eller arabisk Afrika), sør-amerikanere og whatnot... Jeg har heller absolutt ingenting imot innvandring til Norge, men tror tvertimot vi trenger det sårt. Jeg vil bare ha hva som helst annet enn muslimer hit... og jeg er ytterst, ytterst ukomfortabel med å synes dette.
Sist endret av DumDiDum; 4. august 2011 kl. 22:43.