View Single Post
True phreak.
Sitat av komati Vis innlegg
Mormonerene er det eneste kirkesamfunnet jeg kan komme på som er bra for samfunnet.
Vis hele sitatet...
Kødder du ? Jeg tror du må se litt mindre Big Love, og ta inn over deg litt av verdens realiteter. Mormonerne er kanskje de verste av de. Protestanter later hvertfall som de elsker alle, og katolikkene legger hvertfall ikke to fingre imellom, men mormonerne forfekter et masogynistisk samfunn hvor mannen i familien gjør hva faen han vil. Mormonismen er bare etthvert mannfolks drøm oppfylt, og det lyser så klart og tydelig gjennom. Mormonere må pr. def. være sinnsyke eller i det minste ekstremt narcissistiske for å kunne tro det de gjør. Hvis man virkelig tror at kristus åpenbarte seg gjennom nedgravde tekster som kun én person har sett, så værsågod. Mormonismen er en religiøs sekt av verste sort, intet mer, intet mindre.

De eneste religiøse bevegelsene jeg har respekt for er buddhismen (de tilber ingen gud), og jødedommen. Jødedommen er en ikke-misjonerende religion, og uavhengig av hva de tror på er jeg er fan. De anerkjenner hvertfall all faenskapen Jahve har bedrevet, og de forventer ikke at noen andre skal forstå. De jobber heller ikke mot vitenskapelig fremgang, de forholder seg helt passivt ved sidenlinjen. Jeg maler med brede strøk, så fyr i vei.
Sist endret av Orph; 30. juli 2011 kl. 03:10.