View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvor står det svart på hvitt at jeg ønsker det tilbake? Jeg forteller deg om avkristifiseringen av Norge og du sier jeg har ønsket det tilbake? Nei, nå må du gi deg. Vennligst les før du kommenterer.
Vis hele sitatet...
Ja, så det du sier er at det er en positiv ting at dette har blitt fjernet? Du virket rimelig misforsnøyd med utviklingen i dine tidligere uttalelser:
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nei, ang. "kristifiseringen" av norge så har allerede de rødgrønne innført så mange restriksjoner og sånt (aka, lovendringer o.l) mot oss kristne at det som er igjen ikke kan kalles original kristendom.
Vis hele sitatet...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Norge er bygd opp på kristendommen og i de senere år (ca 60-80 år) er den blitt fjernet gradvis. Kanskje du synes det høres ut som kraftig skyts så er faktisk all type av bønn fjernet fra skole, fra radio etc. Katekismeopplæringen er fjernet fra skolen, kristendoms undervisningen i de norske skolene er blitt mer og mer fjernet, i dag er det bare en "symbolsk" undervisning. KRL er endret til RLE etter krav fra EU, her ble det for kraftig skyts at vår religionsundervisning hadde kristendom i dens navn.
Vis hele sitatet...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Når man så ser at mange forskjellige ting tar en slik vending som det tar i dag, et samfunn som er basert på one-night-stands og slike løs-holdige forhold uten noen som helst garanti for at noen i et forhold vil være der neste dag så er det litt rystende for en med et kristent perspektiv.
Vis hele sitatet...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nei, det forfallet som er i vårt land kan ikke stoppes slik som situasjonen er nå.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det virker urimelig å anta at du er misfornøyd med utviklingen og ønsker bønn, katekismeopplæring og kristendomsfaget inn i igjen i skolen. Tar jeg feil?

Sitat av uaexed Vis innlegg
Det går ikke ann å være saklig med deg når du vrir og vender på det man sier...
Vis hele sitatet...
Om du så, mot alle tegn på det motsatte, synes det er positivt at kristendommens rolle i skolevesenet har blitt redusert til en del av religionslæren likestilt med andre religioner, så viser du fortsatt en helt urelatert og manglende evne og/eller vilje til å svare på de andre problemstillingene du får servert. Du avfeier høylytt og bråkjekt teorier du ikke en gang kan gjøre rede for hva innebærer, og dømmer homofili som en synd når du ikke en gang har kontroll på innholdet i boken du mener bør få den endelige avgjørelsen på dette temaet.

Jeg tar et innlegg som dette som en innrømmelse av, og bekreftelse på, at du ikke har svar på motargumentene til de tidligere påstandene dine. Du har altså ingen rasjonell grunn til å mistro evolusjonsteorien eller Big bang-teorien, du har ingen rasjonell grunn til å rakke ned på homofili og tidlig abort, du har ingen rasjonell grunn til å opprettholde statskirken, og du har ingen rasjonell grunn til å være misfornøyd med hvordan kristendommens rolle reduseres til å likestilles med andre religioner.

Når det er sagt har jeg heller ikke vridd og vendt på det du har sagt.
Sist endret av Provo; 28. juli 2011 kl. 14:14.