View Single Post
Religion i seg selv er for meg skadelig, ingen ting fungerer i verden hvis jeg må velge meg en av religionene. Men å leve med at det finnes en Gud har jeg ingen problemer med. Det er jeg mer eller mindre overbevist om.
Eneste grunnen til at jeg er overbevist om det, er fordi mange i høye stillinger også tror på gud. Det gjør det av en eller annen grunn mer sannsynlig.

At det finnes en Gud i en kongestol som sitter å forteller mennesker hva som er rett og galt i en hver situasjon har jeg mindre tro på og en djevel som kun frister oss tror jeg hvertfall ikke på. Tror det er mer gud som frister oss og lar forlatte mennesker utgjøre djevelens verk..

Hvordan det er enklest å leve i Norge har jeg ikke så mange tanker om, men ut i fra en verdensreligion så er det mer eller mindre umulig å leve opp til den personen gud hadde i sitt bilde. Hvorfor kunne ikke alle diskusjoner om religion handlet mer om etikk enn hva som er feil og riktig egentlig? Hvis det gjør det enklere for folk å være snill om de får lov til å tro på Gud, ja la de tro på gud da vel. Kan heller si fra når folk tar helt feil og du vet hvorfor de tar feil. Selv om Big bang er fakta, så utelukker det ikke en gud og motsatt.

Hva er det viktige i alle religionene egentlig? Hvorfor stoppe religioner som har til hensikt å gjøre verden til et bedre sted?
Å rakke ned på profetene til noen gjør ikke personene innenfor religionen noe blidere, men ser mer på det som en trussel fra det onde. Noe de må bekjempe før Messias kan komme tilbake og redde dem fra seg selv.
Nei jeg vet ikke jeg, men denne evige krangelen om gud eller far eller hva som enda verre er, gjør egentlig ikke situasjon for noen noe enklere å forholde seg til. Er man uber-kristen eller what so ever, så er alle de andre religionene feil og man forstår ikke hvordan de kan tro det er riktig og motsatt. Første bud burde være at alle har den samme guden og gud ønsker kun det beste for alle mennesker.
Men så kommer mennesket inn i bildet med sitt enorme ego og alle forestillinger om en vakker verden forsvinner. Da er det fint å vite at det finnes en gud og at mennesker som tror på noe høyere jobber for å gjøre verden til et bedre sted for alle Det er det jo ikke til å komme utenom, men det finnes jo også folk som jobber for den andre siden også da. Fin verden vi lever i :P