Tråd: Bombe i Oslo?
View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er jo en kjennsgjerning at innvandringsmotstandere blir trakassert og forfulgt her i landet.
Vis hele sitatet...
Tullprat. Har du noen konkrete eksempler på at dette finner sted i den offentlige debatten? De eneste gangene jeg har sett antydning til "trakassering" er når disse innvandringsmotstanderne selv kommer med trakasserende utsagn, og dette er samtidig stort sett ikke i offentlige debatter i kontrollerte former. Igjen må jeg påpeke at Frp er innvandringsmotstandere og særdeles høylytte i den offentlige debatten.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Med en gang det kommer kritiske røster, kommer rasismestemplet frem. Venstreekstreme får dessuten fritt angripe innvandringsmotstandere. Skylden legges alltid på innvandringsmotstanderne.
Vis hele sitatet...
Hvis du stopper og tenker litt.. Hva er verre med at innvandringsmotstandere blir kalt rasister enn når muslimer blir kalt terrorister? Er ikke det å dømme utsagn som rasistiske kun en del av debatten? Ytringsfriheten er ikke en rett til å slippe kritikk eller motsvar. Når det er sagt, så vil jeg absolutt ikke si at ufortjent rasismestempling er et utbredt fenomen i offentlige debatt i kontrollerte former, men stort sett et fenomen (i den grad det finner sted) på nettfora.