Tråd: Bombe i Oslo?
View Single Post
Sitat av Harabo Vis innlegg
Men det er fortsatt en liten bit jeg lurer over, hvorfor tokk han ikke livet av seg selv?

Han må ha skjønt lenge før han ble født at han kommer til og bli sittende resten av liver alikevell, og det ville absolutt ha gjort arbeidet til politiet vanskerligere!
Vis hele sitatet...
Regner med at han har lyst til å ha sin tid i spotlighten. Dette er jo nærmest en politisk kampanje fra hans side. Begge stedene han angrep var på en eller annen måte involvert med den sittende regjeringen og i hans øyne så støttet de den "såkalte slik-islamiseringen av Norge" noe han sterkt mislikte."

Han kommer frem som lærd og relativt intelligent og politi har gått ut og sagt at han svarte på alle spørsmål de kom med under avhøringen. Nå kjenner jeg egentlig ikke det norske rettssystemet godt, men jeg regner med at det blir en rettssak, og hvis de da åpner dørene for pressen, eller han bare får uttalt seg på en eller annen måte som når ut til flere millioner folk så var det sikkert verdt det i hans øyne å sitte i forvaring resten av livet.

Må huske at dette ikke bare var en tilfeldig skoleelev som var sur fordi han ble mobbet og derfor ville "go out with style" ved å skyte noen tilfeldige folk. Her snakker vi om en mann som var veldig involvert i politikk, hadde ekstreme syn og mest sannsynlig led av noen mer dyptliggende mentale problemer. Det er jo tydelig at mannen var veldig asosial, og den grensen man må passere for å se ungdommer inn i øynene og dermed skyte dem ligger ganske høyt.
Sist endret av Filosofen; 23. juli 2011 kl. 17:22.