View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av exceed Vis innlegg
forklaringer som begynner med "sannsynligvis" oll skaper bare mer ville fantasier enn nødvendig og folk begynner å bruke mer tid på å svare folk enn å faktisk prøve å finne ut hva dette er.
Vis hele sitatet...
Svar som begynner på "sannsynligvis", basert på noe holdbart, vil ikke fostre opp enda mer ville fantasier enn nødvendig. Det vil tvert imot skape en rød og saklig tråd man kan forholde seg til. Svar som dette, kontra svar som "det er sikkert aliens eller fjøsnisser!" har en tendens til å bane vei for forklaringer som har et solid fundament i virkeligheten, hvorav sistnevnte bare lar folk bade i fantasier og grunnløse spekulasjoner - hvilket i sin tur ikke fører noen vei.

Sitat av exceed Vis innlegg
virker som du nekter å prøve å ville finne et skikkelig svar og bare si en "sannsynlig" melding selv... jeg trenger ikke ENDA en spekulasjon.. les: det eneste jeg skrev var at jeg lurte på når folk skulle komme med en forklaring på de linkene.. ingenting annet, jeg spurte ikke om et filosofisk fra deg hvor du tror du er så smart, mer et fakta-svar på folk som researcher dette, og nei ikke nødvendigvis i dette forumet
Vis hele sitatet...
Vel, jeg tolket den underliggende tonen i posten din noe sånn som at "siden ingen av smartingene her kan gi noe faktabasert svar med punktum finale på disse fenomenene, så må det være aliens som står bak". Var det kanskje ikke dette du ville fram til? Isåfall misforsto jeg innlegget ditt, men svaret mitt er fremdeles relevant til samtlige i denne tråden, og samfunnet forøvrig, som hopper til grunnløse spekulasjoner med sukker og fløte på når ingen kan reise seg opp og gi en konsis forklaring med en gang.