View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Har jeg sagt at det jeg skrev var bevist? Nei.
Jeg sa I MINE ØYNE, så er det som skjedde den natten det største beviset for UFOs JEG har funnet.
Vis hele sitatet...
Og poenget mitt er at om det er det beste så seier det ein del om tilstanden på bevisfronten der i garden.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Jeg sier ikke at mange skal skyve unna vitenskapelig forklaringer, overhodet ikke. Men når det kommer til uforklarelige fenomener som skjer rundt om i verden som ikke vitenskapen greier helt å sitte fingeren på, da er det på tide å tenke litt ut av boksen, leke litt med sine egne tanker, meninger og teorier.
Vis hele sitatet...
Da kan du ikkje forvente å få fornuftige resultat heller. Tankespinn er alltid artig, men det er litt viktig å hugse at det er tankespinn, og ikkje nødvendigvis i nærheten av nyttig, eller korrekt. Antagelser som inkluderer såpass mange ukjente faktorer som ETs gjer, er korthus som velter lett.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Utifra det inntrykket jeg har fått fra blant annet slashdot, muligens deg og provo så har dere enormt med lærdom i hodet. Men det virker av og til og som at dere er redd for å si hva DU/DERE tenker, dere bringer opp hva mange andre personer sier og har studert på, men det er minimalt snakk om deres egne tanker og meninger.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det ikkje er eit felt der mine tanker og meininger er spesielt viktige? Eg har liten kompetanse på området, og det å referere til kjelder er ein måte å hevde et argument med meir autoritet. Standing on the shoulders of giants er det eit ordtak som seier.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
I en slik diskusjon som dette så finnes det ikke beviser fra noen av sidene, å da blir det heller å lage sine egne tanker, uten vitenskapen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at fravær av bevis, til tross for iherdig jakt på dei, må tolkast i retning av å svekke argumentet om at ET's besøker oss. Og den einaste fornuftige hypotesa er at ET's ikkje har vore i vårt solsystem, så får nokon motbevise det. Å motbevise at ET's har vore her er klin hakke umulig.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Vil også bare legge til at jeg vet ikke om det finnes UFOs, aliens og alt det der, og det er det ingen som vet. Om det finnes, så finnes det, det bryr meg egentlig veldig lite. Men interresant tema for meg, det er det.
Vis hele sitatet...
Definitivt, men eg forstår ikkje heilt kvifor ein skla kaste ut rasjonalitet bare fordi det er eit spennande tema. Universet blir ikkje mindre spennande om en ser på det med rasjonelle auge - tvert imot!