View Single Post
Vill starte dette innlegget med og si at jeg ikke er rasistisk på noen måter.

Har gått på skole i 11 år nå og opplever stadig at jeg kommer i klasse med folk som har kommet til Norge i senere tid og rett og slett ikke kan så godt Norsk.
Selvølgelig får disse få personene spesial-hjelp av en lærer på ett stort og luftigt grupperom fordi at de rett og slett ikke klarer og følge skikkelig med siden de ikke kan språket skikkelig.
Flere enn meg som synst det er utrolig iriterende og sitte inne i ett klasserom med nermere tretti andre ellever i enkelte tilfeller samtidig så det bare er en lærer tilgjengelig?
Synst der er piss iriterende sånn som jeg hadde det i tiende-klasse, vi var 27 personer som satt inne i ett varmt klasserom med dårlig lufting, og en lærer så prøve og hjelpe 27 forskjellige personer i løpet av en tidsperiode på 45 minut, hva skjer med verden??? Det er jo nesten innlysende at læreren ikke kommer til og klare det, samtidig satt det en utlending ute på grupperommet som er vegg i vegg med klasserommet og fikk spesial opplæring med egen lærer. Jeg synst dette blir helt feil, hva synst dere?
Isteden for og ha egne lærerer kan de heller ta norsk-kurs på fritida isteden.

Personlig er jeg en av de personene som godt kunne trengt en ekstra lærer på skolen med tanke på at jeg sliter ganske mye i enkelte fag..

Selvølgelig synst jeg at folk som ikke er 100 % psykisk friske skal få spesial-hjelp, men folk som kommer fra andre land burde egentlig bare venne seg til språket på en annen måte enn og stikke av med lærerer.

Kanskje litt ironisk, men beklager eventuelle skrivefeil
Sist endret av cookiesRGood; 15. juli 2011 kl. 18:38.