View Single Post
Trådstarter
695
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Her var eg i full gang med å skrive noe om at forbud ikke var løsningen på noe, og at så lenge det ikkje går over til trakkasering så bør det for all fremtid være lov å banke på en dør for å fremme sitt syn. De mener jo tross alt bare det beste.

Men 30 min andakt hver dag på en offentlig skole er da nødt til å bryte en ellerannen lov?
Tortur kansje?
seriøst, det er jo helt f"#€%&& up
Vis hele sitatet...
klart det bryter med lovverket, men så lenge det ikke fører til noen sanksjoner mot vedkommende rektor/lærer som utfører slike handlinger, så er forbudet i praksis verdiløst.

Det er gått noen år siden dette, og jeg tror nevnte rektor nå er pensjonert. Men dette pågikk i flere år både før og etter min tid ved skolen.

jeg har også bodd i et området hvor det kom Jevhoes vitner på døren minst 1 gang i måneden. Det er etter mitt syn, trakkasering. De kommer tross alt med "trussler" om at man havner i helvete til evig tid med mindre man joiner dem i deres livsyn. De var riktignok høfflig og tok et nei for et nei.

Sitat av Sjuganov Vis innlegg
Er ganske sikker på at dette er 100 % ulovlig, så fremt det er snakk om en offentlig ungdomsskole. Er jo fullt mulig at det er snakk om en kristen privatskole i dette tilfelle, noe som bringer oss til spørsmål:
Er det riktig at foreldre skal kunne sende barna sine til religiøs betingede skoler?
Vis hele sitatet...
Den nevnte skolen var en offentlig ungdomskole med 150-200 elever.