View Single Post
Trådstarter
695
Sitat av Jrgn Vis innlegg
Norge har de siste årene blitt mer og mer "avkristifisert" eller avkristnet som nok er det riktige ordet.

Faktisk vil jeg si at de nye misjonærene i dette landet er ikke religiøse som plages av religion slik at de selv "misjonerer" mot religiøse.

At vi i 2011 ikke kan akseptere andres livssyn (tro/usikkerhet/ingen tro) er for meg merkelig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å ikke akseptere andres livsyn her. Det er snakk om i hvor stor grad vi skal la andres livsyn påvirke befolkningen som helhet.

Jeg er helt enig i at norge har blitt mer avkristnet de senere årene, og det er en fin utvikling. Men det er ikke nok før kirke og stat er skilt, og man får innført sanksjoner mot lærere/rektorer som bryter med loven og driver regelrett misjonering på skolen.
Det må også innføres regelverk mot barneoppdragelse som har elementer av overgrep i seg. Å true et 4 år gammelt barn til lydighet med trussler om himmel/helvete, og evig ild er et slikt overgrep.

Så lenge man unlater å misjonere, unlater å plage hele landet med kirkeklokker tidig og utidig, osv, så må folk få lov til å ha akkurat det livsynet de vil for meg, enten det er norønn mytologi, islam eller kristendom.