View Single Post
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av smint Vis innlegg
spør han hvordan steiner kan bli slitt ned så mye på bare 20 000 år med regn.
Vis hele sitatet...
Gud. Gud skapte steinene nedslitt på den fjerde dagen. Slik at du og jeg ikke skal skrubbe oss, men ha ebig beskyttelse.

Hvorfor skulle han vite det? Han tror vel på Gud, ikke at han er Gud.

Jeg har vanskelig for å greie å skjønne drivet i denne evige diskusjonen. Hvorfor skal man motbevise Gud? Dersom man ser bort fra vitenskap og religion, og ser på virkeligheten, på deg selv som menneske i ditt eget liv. Er det noen som har rett eller galt? Neppe. Med disse diskusjonene føler jeg at vitenskap blir en egosentristisk religion for mange, og dreier seg mer om egoisme enn viten. Jeg sier ikke at ikke jeg mener at kristne tar "feil". JEg tror ikke det finnes en Gud, ei heller overnaturlige fenomener type spøkelser osv. Men hverdagen hadde vært mere spennende med litt ånder, guder og annet krydder. Siden vi bare lever til vi dør, støtter jeg oppunder å tro på det man greier å tro, og som virker som om gir livet mest emning.


Klart er det som er tåpelige å benekte, slikt som er vitenskapelig akseptert som sannhet.
Det er vanskelig å regne dersom man er overbevist om at 4 egetlig er 5, men man kan ha uansett ha en korrekt oppfatning av 4+4 om man vet at man tar utgangpunkt i 4 som 5