View Single Post
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Innsekter kan også reagere på skarpe lyder, det betyr ikke at vi kan sammenlikne bevisstheten med et menneskes. Uansett ser jeg ikke helt hva som diskuteres ettersom dette kommer ann på personlig oppfatning.
Vis hele sitatet...
Dette kommer overhodet ikke an på personlig oppfatning. Ikke prøv å skjule deg bak en slik påstand når du åpenbart innser at du ikke har noe belegg for det du påstår. Dersom man skal skille mellom et barn som er født og et barn om ligger i mors mage, mtp. bevissthet, er det ikke snakk om personlig oppfatning, men rasjonell begrunnelse.

Det er tydelig at barn i mors mage sanser ting like godt som en døvblind noensinne vil sanse noe.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Skal jeg legge ennå mer trykk på det kanskje??
Vis hele sitatet...
Ja, for ubegrunnede meninger har en tendens til å bli enda bedre om du legger mer trykk på det...

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
jeg !!TROR!! ikke den oppnår virkelig bevisthet før etter den er født.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne tro hva du vil, men dersom du poster det på et diskusjonsforum må du være forberedt på å forsvare meningene dine. Siden dette er noe du tydeligvis synes har konsekvens for abortdebatten vil jeg absolutt si dette er noe mer enn din personlige mening. Dette er tvert om noe som kan rasjonelt begrunnes.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Men jeg er fullt klar over at det er et menneske og at den timen som går mellom å være i livmora og ute i den frie verden, ikke direkte forandrer fosteret. Men jeg tror ikke fosteret har en ekte bevisthet. Hvordan skal det kunne det?
Vis hele sitatet...
Vi har vist deg at fosteret sanser gjennom berøring, hørsel, smak osv. Hvorfor skal det ikke ha en bevissthet?


[quote=Dr. fungitumb;2163788]
Hva i fitta er det du ikke skjønner?? En døvblind er jo for faen meg født! Selvsagt har han en bevisthet. Personen blir utsatt for intrykk konstant gjennom berøring, vibrasjoner.

Akkurat slik som et barn i mors mage blir utsatt for inntrykk. Du virker ikke noe smartere selv om du banner, det funker kanskje når du diskuterer med kompisene dine, men det funker dessverre ikke her. Tvert om.


Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Det jeg sier er at et barn som ikke er født har ikke en ekte bevisthet (etter min mening). Detfor syntes jeg hele abortdebatten er noe tull..
Vis hele sitatet...
Hvorvidt et barn har bevissthet er ikke underlagt din mening. Det er et selvstendig faktum, og endrer seg ikke etter din oppfatning, dermed er det noe som kan undersøkes og diskuteres.