View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hmm ja jeg mener å huske at varme (protoner eller noe lignende) har akkurat nok energi til å unnslippe.
Vis hele sitatet...
Om eg ikkje tar heilt feil er Hawkin-stråling at det blir danna partikkel-antipartikkel-par på grensa (event horizon) til det svarte hullet. I ein del tilfeller vil antipartikkelen vere så nær at den blir sugd inn i det svarte hullet, medan partikkelen ikkje er så nær. På sikt vil det føre til at det svarte holet fordamper, eller ser ut til å avgi energi.

Sitat av nikons Vis innlegg
Det blir for latterlig å si at du ikke tror det fordi du ikke forstår det. Du kommer aldri til å forstå det. Det betyr ikke at det ikke er sant. Holder det ikke for deg at verdens smarteste mennesker, som forstår det og har studert det hele livet tror på det? Det holder for meg.
Og jo, big bang teorien ER bevist. Du er bare for lite intelligent til å forstå beviset.
Vis hele sitatet...
Er den bevist? Så vidt eg veit er det bare at alt vi kan observere stemmer fordømt bra med det teorien forutset - eit univers som utvider seg, bakgrunnsstråling og slike faktorer. Vi har ingen bevis, men vi har en haug rester, og den forklaringsmodellen som stemmer best med restane vi observerer er big bang per i dag. I morgon kan det komme ein revidert modell av big bang som forklarer ting betre.