View Single Post
Sitat av Layzi Vis innlegg
Av en eller annen grunn, ser jeg det vansklig at du kan gå videre uten noen form for argelse etter å få dritt i hodet, o.l.
Vis hele sitatet...
Det har skjedd med meg et par ganger, har aldri vært et stort problem. Har aldri vurdert å henrette den skyldige fuglen.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Så, fordi menneske skaper søppel, og all den overfloden av mat, betyr det at dyr kan innvander i vårt habiat? Greit nok at det blir enklere for dem å få tak i maten, men betyr på ingen måte at det er slik at "uff da, jaja, få bare leve med det da."
Skal si meg enig i at forsøppling er et stort problem, som er med å påvirke en økende bestand av måker i tettbygde strøk.
Vis hele sitatet...
Poenget er at måken ikke invaderer vårt habitat. Den ser rett og slett mat, så spiser den mat. Det er vi som legger maten der. Det hele er ganske simpelt, egentlig. Hva synes du egentlig vi skal gjøre? Utrydde måkene?

Sitat av Layzi Vis innlegg

Nå er det hovedsaklig snakk om fiskemåken, så vidt jeg har forstått.
Det er nok ikke vårt ansvar, men heller vår skyld at dem har begynt å ta seg inn mot byer med jakt å lettfunnet mat.
Vis hele sitatet...
Ja, ved kystlinjen vil det nok alltid være måker. Der har de mange forskjellige matkilder. Innlands er det nesten utelukkende pga menneskelig konsumersamfunn at måkene har blitt utbredt.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg forklarte han at dette var en diskusjonen om at måker er et høylytt problem, som driter, stjeler og roter i søppelet vårt. Vi drev _ikke_ diskuterte hverandres syn på livet, naturen og evolusjonen.
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere, så er måkene en del av naturen. Naturen er ofte høylydt, brysom og lite hensynsfull. Face it.

Uansett kan du virkelig ikke påstå at måkene "stjeler" maten vår. Måkene har ingen oppfattelse av hva å "stjele" er for noe. De bare spiser det som er tilgjengelig.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Skal si meg eget enig om at mennesket er ett veldig destruerende vesen.
Men, å dra inn slike store problemer, og sammenligne dem med måker... Det blir å dra det litt for langt, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Det var det som er poenget mitt; måkenes problemer på vår eksistens er bagateller, sammenlignet med menneskets innvirkning på resten av naturen.