View Single Post
Sitat av TrengerHevn Vis innlegg
Ta deg en bolle. Å ta livet av uskyldige dyr du synes er plagsomme er ikke bedre enn dyremishandling. Dyr har samme rett til å leve som oss mennesker, selv om de fleste mennesker føler de er mye mer verdt enn dyr. Når dette er sagt, har du sett alle bildene fra det måke-drapet som VG skrev om? Den måka som har fått halvparten av hodet sitt skutt og fortsatt overlevde, det er i høyeste grad dyremishandling, og det er ingenting som sier at dette ikke vil skje hvis trådstarter forsøker å ta livet av dem ved å skyte dem, slik det blir diskutert her. Nå får du gi deg med idiotiske utsagn.
Vis hele sitatet...
Har fortsatt ingenting å si. Hva gjør du når du konstant blir utsatt, i samme situasjon som TS?

Er det like ille å dra på jakt å skyte fugl? Sist jeg sjekket, er det ganske mange som gjør det som en hobby. Og altså ikke spiser byttet sitt heller.

Jeg skal ikke si det blir riktig å sammenligne, men det ligger innenfor samme ramme.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
jeg trives ikke med å få måkedritt på meg nei, men drap er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Såklart er ikke drap løsning, ikke for noenting. Men, om alle andre muligheter har gått tapt, så støtter jeg å skyte dem ned, og ikke med luftgevær.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
ja, vi mennesker eier ingenting. at du tror vi eier noe får være ditt problem. du kan vel lure på hvorfor du har en lås på døra di,kanskje fordi du frykter det du skrev og langt værre.
Vis hele sitatet...
Det blir litt for dumt, synes jeg.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og ja, jeg vet at du ikke prater om evolusjon og natur, men siden du skriver som en uviten person som ikke forstår måkens oppførsel så må jeg nesten forklare deg det. og da må jeg trekke inn faktorene som forklarer måkens oppførsel. så å dra inn evolusjon er langt ifra dumt.
Vis hele sitatet...
Og du snakker til meg om person angrep?
Har ingeting ved å være uvitende å gjøre, problemet er at man får nok av måkers skriking, stjeling og roting i søppel og annet.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og jo, livet går ut på å overleve, jeg vet ikke om du tror livet går ut på noe annet. jeg vil gjerne høre din mening om det isåfall.
Vis hele sitatet...
Det blir nok igjen å si at det ikke kan overleve uten maten de får fra tettbygde strøk/storbyer. Det er mer enn nok fra havet, for å ikke snakke om mat rester fra andre dyr på kysten.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
bare fordi de ikke har problemer med å finne mat så betyr ikke det at de ikke kan utvikle seg og forandre seg. fisking har fungert i flere hundre år som du sa, men nå har de funnet en enda enklere måte å finne mat på så da forholder de seg mer til det. slik som vi mennesker også gjør. det er naturlig å velge det beste alternativet. isåfall ha flere alternativer, fisking og søpla. mer mat, mer sikkerhet. finner de ikke fisk en dag så finner de søppel, og de forsetter å overleve.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig at det er ett folkeskapt problem, å mye kan løses ved å plukke opp søppelen, å legge det et sted der måkene ikke kan få tak i det.
Det mye annet enn søppel de kan spise om de ikke finner fisk+annet.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
så det er ikke en dårlig unnskyldning, for du kan ikke stoppe dem fra å forandre seg. bare fordi du blir plaget av dem.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke bare meg som blir plaget. Vi kan ikke stoppe dem fra å forandre seg, men vi kan stoppe den fra å oppholde seg på visse steder.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og jeg er ikke tom for argumenter, jeg gidder egentlig ikke å kaste bort tid på tåpelige debatter med unger som mangler forståelse for livet og naturen rundt dem som tror måker er som man ser på tegnefilmer elns.
Vis hele sitatet...
Det der var et veldig usakelig svar, ærligtalt. Kan jeg ikke hat et annet syn på saken, før jeg blir en unge, som mangler forståelse for livet å naturen? Skjerpings.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
måker kan være et problem, men drap er ikke løsningen, fatt det.
vi må forstå at måkene ikke gjør det her med vilje og alt de gjør er å følge innstinkter, finne mat, bæsje, finne mat, bæsje.
Vis hele sitatet...
Vell, det mange forslag her på tråden om hvordan man kan bli kvitt dem. Men om det blir et voksende problem, og ingenting annet funker, så støtter jeg som sakt, å skyte dem/drap.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi må forstå at det er slik de tenker og heller jobbe rundt det.
de er ikke slemme, fatt det og.
Vis hele sitatet...
Har da aldri sagt at de er slemme. Du sa akkurat dem handlet fra innstinkter?

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og hvor de hører til er ikke opp til deg å bestemme, men dem selv.
Vis hele sitatet...
Igjen så motsier du deg selv. De følger bare stien til lettvin mat, de bestemmer altså ikke selv hvor de drar.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
si meg, hvilken lov i naturen sier at mennesker har mer verdi enn resten av dyra vi deler denne lille planeten med?
Vis hele sitatet...
Har ingeting med å verdi å gjøre, tingen er at vi har makten til å gjøre som vi vil, pga. intelligensen vår. Derfor vi er på toppen av næringskjeden.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi er alle ombord på samme båt, la oss prøve å leve sammen. sånn er det bare. du kan ikke forvente at måken skal forstå at dette er ditt hus og din burger, eller at du ikke liker å finne søpla strød utover bakken.
Vis hele sitatet...
Greit nok, men du må forstå at alle har en grense, og ikke alle takler å være rundt måke dritt, søppel måker har røsket opp i, eller skrikende måker i mange timer hver dag.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
forstå at den ikke forstår det.
forstår du det så forstår du også at den er uskyldig i sine handlinger og derfor er ikke drap løsningen.
Vis hele sitatet...
Såklart forstår den ikke, den handler jo fra innstinkter. Derfor nytter det ikke å "forhandle" med måken, og derfor må vi ty til noe mer drastiske tiltak, når det må til.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi er den rasen med høyest intelligens og har derfor det største ansvaret ovenfor andre dyr også. det er derfor du ikke skyter hunden din om den skulle spise hjemmeleksa di, fordi du forstår at den ikke gjorde det med vilje. så hvorfor du vil du skyte måker når du forstår at heller ikke de gjør det med vilje?
Vis hele sitatet...
Såklart har vi ansvar for andre dyr. Man avliver faktisk en hund omd en uheldgivis biter for hardt i lek, eller om den føler seg truet. Vil mene at det er minst like urettferdig.