Tråd: Mac eller pc?
View Single Post
Sitat av etsi Vis innlegg
Skal ikke si jeg har peiling på hverken Mac eller prisene til Apple, men har jeg forstått det rett om jeg sier at det er ganske overpriset? Hva er så poenget med å betale 7000+ for en Mac, når en kun skal surfe på nett og se film? Er det ikke litt bak mål å punge ut så mye for så simple oppgaver?
Vis hele sitatet...
Det er bare tull. Mac eller Apple produkter generelt koster penger. Men den gevinsten du får igjen av investeringen din er at du får en maskin/ipod/ipad etc som har utrolig lett grensesnitt, ekstremt god kvalitet samt varer lenge.

Jeg ble en Macbook Pro eier forrige sommer. Betalte da 15k for en ny maskin. Den dag i dag er den like rask, ingen problemer og en 10 ganger pga oppdateringer siden den tid. Man lukker lokket, maskinen går i dvale, tar opp lokket, taster inn passord og du er klar.

Kjøper du en Macbook Air får du en maskin som har SSD brikker i seg noe som igjen gjør at maskinen blir mye kjappere.

Vil du ha en billig maskin som ikke du skal ha lenge gå for windows. Skal du ha en maskin som varer lenge og er like kjapp året etter du kjøpte den, som også har et utseende som oser av kvalitet, LED skjerm, mac app store og mye mer vil jeg gå for en Macbook Air som passer deg best. Det er en dyr investering i starten men du vil tjene inn dette i det lengre løp.

Anbefaler også å ta en titt her: http://buyersguide.macrumors.com/ - da kan du se når det lønner seg å kjøpe ny maskin.

Til dere som mener dette er en eple-fan som skriver så skal jeg si dere noe. Jeg har levd med windows i 10 år. Og jeg kan si jeg er mer imponert det ene året med mac enn de 10 årene med windows.