View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Synes du var veldig bastant her. Jeg er villig til å vedde min høyre arm på at over 1% av norsk skoleungdom som presterer under middels gjør det fordi de rett og slett ikke klarer bedre. Folk er forskjellige, noen ser logikken bak matte andre sitter timevis og øver men ser ikke logikken. Slik er det. Selvfølgelig finnes det de som sløser bort potensialet sitt, men jeg begynner å gå lei av den der: "Egentlig så kan jeg få 5 og 6 i alle fag, jeg bare gidder ikke".
Vis hele sitatet...
Synes ikke jeg var veldig bastant her nei. Jeg sa ikke at alle kunne få femmere og seksere i alle fag. Jeg sa at alle klarer et snitt over fire. Når du trekker frem dette eksempelet med matte må jeg bare si at jeg ikke har møtt noen som faktisk jobber hardt som ikke klarer å ihvertfall oppnå en firer. Å gidde er faktisk en av de viktigste egenskapene norsk ungdom kan tilegne seg. Har du ikke denne egenskapen er du lat. Er litt lei av at samfunnet skal sy puter under armene på alle som bare ikke orker.

En ting til: Her snakker jeg om normal ungdom, og ikke de som har en dokumentert fysisk/psykisk lidelse.