View Single Post
Konspirasjon? Begrepet brukes i nedsettende betydning til å avfeie påstått misoppfattede, paranoide eller ville rykter, mener du at mine opplysninger er paranoide, misoppfattede og ville rykter og er villig til å snakke nedsettende om meg og bare avfeie alt i ett eneste ord uten om og men? Jeg skulle ikke ha bitt på det eksempelet med glassmestere, for det er egentlig et veldig dårlig eksempel fra din side på hva dette handler om eller hva jeg prøver å forklare.

Som først nevnt, hvorfor tror du politisjefen gikk hardt ut mot, og var en av de første som gikk ut mot legalisering/avkrmininaliserings forslaget rundt narkotika fremlagt av Thorvald Stoltenberg med flere i FN? Hvis du tenker på alkoholforbudet som startet i USA, så vet man at Politiet ble bevilget mye mindre når det ble opphevet. Så kom de store kapitalistene i tre og papirbransjen og fikk kriminalisert cannabis. Det førte selvfølgelig også til at Politiet igjen fikk mye mer å gjøre, og etter dette ble fler og fler rusmidler kriminalisert. I dag er Politiets aller største oppgave å "bekjempe" narkotika. Under dette igjen har du prostitusjon. Hva alle disse sakene har felles er at det ikke finnes fornærmede i utgangspunktet og det har dermed heller ikke noe som helst å gjøre med rettsystemet. Det strider i mot rettspraksisens prinsipper man kan spore helt tilbake til opplysningstiden. Altså at man straffer handlinger som har gjort skade på en annen. Jeg har aldri skrevet at de lager narkomane for å sysselsette omsorgspersoner. Det er i såfall det de absolutt IKKE gjør. Det er svært få her i landet som får hjelp om de er narkomane. At en narkoman/arbeidsløs får penger fra NAV er en selvfølge ettersom det er mat i fengselet eller penger i banken. Og å gi en narkoman 10.000 kroner i mnd. er ikke et tap uansett. Man sitter ikke med 10.000 kroner på en statlig konto og når man gir disse pengene ut, så forsvinner de. Vi har landegrenser her hvor pengene beveger seg i. Skulle alle skapt noe, et produkt, ville ikke ting fungert. Det ville ikke vært nok ting å "finne opp", da må man konstruere og legge opp til verdiskapning. Verdiskapningen i en bedrift som NAV er arbeidsplassene og nødvendigheten for å gi penger til narkomane.

Se for deg at det ble null kriminalitet fra NÅ av, hva tror du vil skje?

Edit: Ikke kun narkomane/prostituerte/kriminelle det er snakk om heller.

Jeg tror nok det ville oppstått flere lover som ville kriminalisert enda fler. Det er nettopp det som har skjedd over de siste hundre årene.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 16. juni 2011 kl. 07:17.