View Single Post
Du har rett de kan skape ett problem for samfunnet. Men hvem sin skyld er det? Jo lederne av dagens samfunn for at de oppretter en politikk hvor yrkes kriminelle kan forhandel sånn. De oppretter en politikk hvor det er lønnsomt. De oppretter en politikk hvor det lønner seg og skille samfunnet i grupper, det lønner seg rettoglsett og drive med "kriminell" aktivitet. For og føre dagens politikk må vi også ha kriminelle ellers har man ikke ett standpunkt og gå utifra når vi skal overtale folket. En "Bad guy" er alltid ett godt kort på handa.

(Det vi ser på som kriminell aktivitet idag ser vi i kassa på rema 1000 innen 10 år. Sverger jeg begge lillefingrene mine på)

Hadde vi legalisert og hatt stoffene på apoteket kunne mye vært forandret. (ikke at dette er en legaliserings debatt men for og svare ditt spørsmål) Da hadde tilogmed narkotika yrket ikke vært attraktivt. Tenk for en stor kriminell gruppe du hadde luket ut? Og med kontroll og loggføring kunne man hadd informasjon om alles forbruk eller missbruk.

jeg foretrekker ordet "rehabilitering" eller "hjelp tilbake til samfunnet" ovenfor straff. Ingen bør straffes for noe de gjør mot seg selv.
Også er ordet straff nedverdigende, du er ikke akseptert av dine medmennesker og skal skilles ut for det, det kan være veldig sårende for en person og føre til enda mere isolasjon og forværret oppførstel, istede for støtte og veiledning.

Jeg mener med mindre du utgjør en direkte trussel for menneskeheten iform av frihetsberøvelse eller "terror" (les lovgivningen, terror deffinerer sikker 40 paragrafer (hvor halvparter er frihetsberøvelse)) så har du abseloutt ingenting i ett fengsel og gjøre. Soning bør være for drastiske tilfeller og kun det.