View Single Post
Det blir litt paradoksalt det du sier.
Om vi sier at det er slik du framstiller det. Det er fri flyt en dag idag nå som det fult ut er ulovlig. Men når det blir lovlig, så forsvinner den frie flyten og det blir regulert. Siden det ikke lenger er fri flyt; derav vanskeligere tilgang(må innon statlige organer for å få heroin. kanskje du ikke får det fordi du er frisk og aldri har prøvd det). Hva gjør du da? svartemarkedet? tjaaa?

Sitat av brsbent Vis innlegg
Du overanalyserer "åpent salg". En legalisering er ikke ensbetydende med fri flyt av narkotika. Jeg skjønner og ser alt du sier, men jeg tar det ikke til meg fordi du argumenterer mot en illusjon om at legalisering automatisk betyr FRI FLYT OG LETTERE TILGANG, som er veldig langt i fra realiteten. Det vi har nå er fri flyt og null regulering. ALLE kan kjøpe samtlige rusmidler som er å finne på markedet, uavhengig om du er rik, fattig, ung, gammel, arbeider eller trygdet. Så lenge du har penger nok til det du er interessert i å kjøpe, får du kjøpt det. DET ER FRI FLYT, det.



Du må heller ikke glemme at heroinister er syke mennesker. De er ikke i stand til å holde noen jobb, på lik linje med en som er ufør. Det er idioti å sysselsette mennesker som ikke er i stand til å være sysselsett - det betyr ikke at de skal ekskluderes fra samfunnet.
Vis hele sitatet...

Derfor jeg tenkte "milde jobber, eller kall det aktiviteter/gjøremål for den saks skyld. så lenge det er utrolig lett, og de i det minste bidrar med det de KAN gjøre, så må man være fornøyd. og ettersom det statlige tilbudet fungerer, heroinisten blir friskere, så kan han over tid få seg en litt mer krevende "jobb".



Men, nok diskusjon fra min side ikveld, tar natta!


Ha en fin kveld
Sist endret av imba; 10. juni 2011 kl. 23:11.