View Single Post
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Jeg så for 1-2 uker siden schrødingers katt på nrk1, og det som kom frem i dette programmet (som er et vitenskaps program) gjorde meg helt sikker på at det er et liv etter døden.
De tok for seg nær døden opplevelser og folk som gikk ut av kroppen sin. Blant annet en blind kvinne som var født blind og for første gang fikk "se".
Denne kvinnen fikk hjerteinnfarkt om jeg ikke husker feil, og hadde da også ikke noe hjerneaktivitet da dette hendte.

Jeg tror etter å ha sett dette programmet 100% på et liv etter døden, og har ikke så mye angst for å dø mer
Vis hele sitatet...
Dette programmet er diskutert for ikke så lenge siden i denne tråden.
Det linkes blant annet hit: http://www.skepdic.com/stevenson.html

Those who want to believe in survival of a personality after death will likely ignore the weaknesses in Stevenson's methods and praise him for his meticulousness, his devotion to detail, his zeal to get every claim verified or disproved. For my part, I have to agree with Stevenson's own assessment of his work: he's provided evidence, but no compelling evidence for reincarnation. I see no way to move forward using his methods or his data, so I see his work as a colossal waste of time.
Vis hele sitatet...
Hvis det er et liv etter døden, så har du vel hatt et liv før du kom hit?
Men det husker du jo ikke noe av, så hva har det å si om du reinkarneres eller ikke?

Angående frykten for å dø som du sier, så tror ikke jeg det finnes noe liv etter dette, og jeg er heller ikke redd for å dø. Det skjer jo med alle.
Mine celler dør, nevronene i hjernen slutter å utføre arbeidet sitt slik at mitt sinn og mine hukommelser dør. Atomene fra min kropp danner så andre bindinger når kroppen min råtner/brennes.
Det eneste som blir igjen av meg er de minnene som sitter igjen i andres hoder, samt de materielle sporene jeg la igjen. Men disse varer ikke lenge. Etter 100 år er jeg nok kun husket ved en plassering i et slektstre på noen av min slekts vegg.

Det fins ingen bevis på at det er noe annet som skjer.

Men det kom jo en god ting ut av programmet.. Du er jo ikke reff for å dø mer.