View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis etterspørselen/interessen stopper opp, men prisen fortsetter å stige. Da er det virkelig grunn til bekymring.

Men dette ser heller lovende ut spør du meg:
http://i.imgur.com/eyIJu.png
Vis hele sitatet...
og hvrofor vil prisen stide om etterspørselen stopper opp? Det virker jo helt ulogisk og i mot alle normale normer i et marked. Prisen står relativt til etterspørselen. Så når folk ikke er interessert i å investere mer vil etterspørselen går ned; og dette betyr at prisen vil synke - alt annet virker ulogisk.

BitCoin har i dag en verdiøkning som ikke gjenspeiler verdien i den faktisk valuttaen; for den kan nesten ikke brukes til noe annet enn å byttes inn i valutta igjen. Altså er hele verdien til BitCoin bygget rundt spekulasjon og forventning om videre verdiøkning. Og med tanke på hvor usansynlig stor verdiøkningen er for øyeblikket virker det veldig som det kommer til å gå på et krakk; men jeg kan jeg ikke forutsi når. Jeg vil tro at om man investerer penger i dag og selger de om en måned så vil du har tjent penger på det - men en eller annen gang stopper det opp og da kommer krakket. Og har du ventet for lenge har BitCoinsene mistet sin verdi.

Det jeg prøver å si er at hele situajsonen minner veldig om sutasjoenn i USA hvor folk brukte masse penger på å investere i eiendom da dette hadde en god prisstigning og alle forventet at eiendomsveriden bare ville stige - noe som endte. Endte i et krakk.
Sist endret av etse; 2. juni 2011 kl. 19:05.