View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Du ytrer en helt konkret påstand om hvordan universet fungerer. Du har en hypotese, og du bør ikke forsøke å unngå kritikk, du burde søke å få den kritisert – ja, du bør oppfordre til å få hypotesen din forsøkt smadret i fillebiter – for det er det som kan avgjøre hvorvidt det er hold i den eller ikke. Slik fungerer vitenskapen, slik fungerer fremgang.
Vis hele sitatet...
Utrykker jeg at det er et problem? Jeg prøver faktisk å utrykke at jeg setter pris på at du orker..Og jeg vet hva fremgang er=)

Sitat av Provo Vis innlegg
Vi kan selvsagt ha dag uten natt, men det ville ikke vært noe behov for å definere konseptet "dag og natt" hvis vi ikke hadde variasjon eller i det minste muligheten til å forestille oss et alternativ. Grunnen til at planter har røtter i jorden er for å trekke til seg fuktighet, ikke fordi de krever mørke. Det finnes planter som ikke har røtter i mørket, men heller flyter fritt eller fester seg i ting, slik som alger. Dette er faktisk barneskolestoff.
Vis hele sitatet...
Jeg har akvarium, så joda, men om ikke algenen har en skifte mellom dag og natt ender det med at de ødelegger så mye av miljøet at de selv dør... Nesten alle planter blomstrer ved antall timer lys de får..

Sitat av Provo Vis innlegg
Som sagt, alt du gjør er å finne alternativer til ting uten å ta i betraktning at det meste har mer enn ett alternativ og sjelden en direkte motsetning. Du har fortsatt ikke forklart hvordan eksemplene jeg nevnte tidligere passer inn i bildet. Kort fortalt er det ingen grunn til å tro at denne hypotesen du fremlegger har det minste fnugg av riktighet ved seg.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg at du mener, og jeg håper du har rett.. Jeg håper det i det hele tatt finnes noe som er rett...