View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Skulle trodd det var veiledere på VGS jeg skrev til her. Det er meninger og en diskusjon om en feilslått system.

Kan kopiere inn litt av grunnen til nettopp JEG tenker at det kunne vært en god ide for meg.

seg sånn at samfunnet vårt er over skolert så:
- forskere tar sivil ingeniør jobber
- sivil ingeniører tar ingeniør jobber
- ingeniører tar fagarbeider jobber

og da blir vi glemt.


Jeg vil ikke bli det på død og liv. Jeg syntes slik det er nå at fagbrevet ikke er verdt en dritt er totalt urettferdig. Må bare gjenta meg gang på gang med alle disse idiotiske kommentarene.
Vis hele sitatet...
Det viser vel bare at du ikke retter kritikken mot riktig system eller ikke klare å formulere deg godt nok. Kanskje du ikke hadde tatt noe skade av noen timer samfunnsfag?
Helt seriøst så har du ett poeng når du sier at en del yrker som krever høyere utdannelse helt fint kunne vært lært gjennom praksis utenfor skolen, som feks. en del omsorgsyrker. Og ja, jeg er enig i deg at det har gått inflasjon i høyre utdannelse på noen områder, men du har hverken tall å vise til, gode eksempler eller evnen til å formidle poenget ditt.
Med andre ord, systemet er kanskje ikke perfekt, men det er ingen som gidder høre eller diskutere det med deg når du surver/legger det fram på denne måten.

Spørsmålet ivioynar stiller er faktisk kjerne her, hvorfor vil man bli ingeniør? Eller for å snu på det, hvorfor vil du bruke 4-6år ekstra på skolen for å kunne kalle deg ingeniør, hvis arbeidsoppgavene er de samme?
Sist endret av Mith; 1. juni 2011 kl. 13:41.