View Single Post
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Så med mine briller kan man si at universet er balansert mellom motsetninger uansett hva det skulle være og materie (positiv, maskulin, penis og 1) har sin motsetning i gravitasjonsfelt (negativ, feminin vagina og 0). Så jeg får pressa både dualisme og mikro makro kosmos inn i dette.

Så det jeg ser er at feminint og maskulint prinsipp gjør i dag det de før gjorde i begynnelsen av big bang som vi kaller det. Det er en mann og en dame som prøver å komme sammen for å skape? Dytte 1 inn i 0? Altså yin yang symbolet er begynnelsen av Big bang med mine briller=D
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal pusse brillene dine. Hvordan passer ukjønnet formering inn i bildet? Hva med tallet 2? Hva i alle dager har peniser og vaginaer med Big bang å gjøre? Dette blir enkelt og greit tåkeprat "med mine briller".

Og alt trenger en motsetning? Hva da med konseptet at alt trenger en motsetning? Det vil jo også kreve en motsetning, som vil si at alt ikke trenger en motsetning.

Sitat av Zarathustra
Ja som når jeg sier jeg skal kjøpe en pizza? Først tenker jeg på den ( ikke materisk) og etter nok tanke rundt den manifisterer den seg i livet mitt. Først tanken så handling? Men det er ikke ingenting...
Vis hele sitatet...
Nei, ikke som pizza. Som en langlevd kvantefluktuasjon som følge av at den totale energien er null. Heisenbergs uskarphetsprinsipp formulert som relasjonen mellom energi og tid sier at ΔE·Δt=ħ/2π. Det vil si at en fluktuasjon med høy energi kan kun leve i kort tid, mens en med lav energi kan leve lenger – og en med null energi kan eksistere uendelig lenge.