View Single Post
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Så med andre ord er du ikke interessert i å diskutere dette tøvet ditt fordi vi som er litt kritiske av oss "er på et lavere kunnskapsnivå"?

Det Lisa Williams driver med kalles cold reading, en ganske utbredt teknikk blant løgnere som henne. Kort ute i filmen du linka til sier hun "he passed away" til den gamle dama - det utsagnet passer til så godt som alt: faren, onkelen, mannen, et kjæledyr etc. Og når hun sitter i studio med sine to sønner, men ikke sin egen mann, må du faen ikke ha overnaturlige krefter for å forstå at det er en høy sannsynlighet for at mannen hennes har gått bort! Når hun så sier det begrunner du dette lykketreffet overnaturlige evner? Har du virkelig ingen kritisk sans?

Williams driver kommersielt: hun tjener seg steinrik på å fremstå som synsk/klarsynt/whatever på fjernsyn og måten hun gjør dette på river opp i gamle sår - ser du hvordan folk gråter i salen? Synes du virkelig det er etisk forsvarlig at hun driver på med denne svindelen og hindrer folk i å komme over døde familiemedlemmer?

Men hva faen vet vel jeg - jeg er ikke åpen nok. Det, i tillegg til at jeg eksisterer i feil dimensjon.


Og ang. Gud - ikke redefiner ordet. Det er ikke det vi diskuterer. Hvis jeg sier at Gud er snusboksen min kan jeg trivielt bevise Guds eksistens. Så vennligst slutt med denne tøvete New Age hippepraten før dere ødelegger debatten ytterligere, det gjelder for alle som har tenkt å diskutere.

Og en siste kommentar ang. 2012-filmen: Når en eller annen tullete hippie begynner å snakke om hvordan hjertet påvirker elektriske og magnetiske felt så er jeg ganske kjapp med å avfeie det hele som bullshit. Hvem som helst som har hatt fysikk på videregående skjønner at han er såpass bærtur at det knapt er verdt å kommentere.
Disse tøvete holdningene minner mer, som Provo så fint sa det, "et overforbruk av psykedelika" enn reell innsikt i noe som helst.
Sist endret av BomberMan; 25. mai 2011 kl. 00:31.