View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva får deg til å anta at du er betre på å vurdere fartstilpasning enn folk som har det som levebrød, og gjerne utdanning innan det?
Vis hele sitatet...
Vel for det første så setter disse fartsgrensene fra kontoret sitt, mulig det har en liten befaring og, men det hjelper da ikke akkurat når føreforholda er forskjellige døgnet rundt, året rundt. Eller så var jo flere av de nye motorveiene klare for 110 soner helt til en viss politiker fikk stoppa det.

For det andre så har jeg ingen tilltro til folk som har en miljøfartsgrense stående til mai når det er 20 grader ute, som lar midlertidige fartsgrenser stå ute 24/7 selv om det jobbes der 5 timer i døgnet, og når den øverste sjefen i huset presterer å si at hull i veien er bra for trafikksikkerheten. Og her kan man jo fortsette til det uendelige...

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Noe jeg irriterer meg over heller enn at det er "lave" fartsgrenser her i landet er at det er utallig mange som ikkje klarer å holde en jevn fart, i 80 soner ligger mange og veksler mellom 65-85. Noe som skaper utrolig lite flyt i trafikken. Også har heller ikkje folk forstått hva akselerasjonsfelt eller nedbremsingsfelt er for noe, svært mange klarer ikkje å gi gass for å komme seg opp i samme fart som trafikken på veien de ska inn på. Og svært mange begynner nedbremsingen lenge før de kommer i nedbremsingsfeltet noe som gjør at alle bak på bremse ned og.
Vis hele sitatet...
Det er netopp disse folka fartsgrensene blir satt etter, desverre :/. Må ikke stresse Kåre på 90 når han skal på butikken.