View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvor i alle dager har du funnet det tullballet der? Det er innlysende at prenix mener at menneskerasen har kommet til gjennom evolusjon, og det du siterer er ikke noen indikator på noe annet enn at mange bruker altfor mye tid på å formulere trivielt, feilaktig (fittest ≠ strongest) og meningsløst vås på måter som får det til å fremstå som intellektuelt og dyptgripende.
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt før og gjentar gjerne at jeg sparer meg for det jeg kaller for fancy skriving så jeg sakset et sitat fra Nietzsche, men syns absolutt det er noe i det.. Jeg tror f.eks at dinosaurene hadde brukt opp ressursene svært fort og dødd ut, uavhengig meteorer.

Og om du tror du innehaver mer visdom enn Nietzsche burde du kanskje sjekke ut din egen link i sitatfeltet...Det handler da tross alt litt om å leve livet, være litt "mennesklig" av seg, dessuten, teoretisk kunnskap har ikke allverdens nytteverdi den heller. Syns jeg så en sjømann som kunne ha nytte av de kjemiske sammensetningene av havet i det han drukner.

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg vil bare skyte inn at det gir mer mening å se det fra genenes ståsted, hvor det er genene, og ikke organismene, som er "egoistiske". Det forklarer da også altruisme ovenfor familie, blant sterile arbeidere hos insekter osv, jamfør mekanismer som f.eks. slektskapsseleksjon. Richard Dawkins' bøker The Selfish Gene og The Extended Phenotype belyser dette veldig godt. Ellers er jeg helt enig.
Vis hele sitatet...
Ikke rettet til meg, men jeg mener da akkurat det samme som dere, men mener allikevel at alle spørsmål enda ikke er besvart? Og ut fra denne diskusjonen virker det ikke som de blir besvart heller, og jeg er mer ute etter en sannhet enn jeg er ute etter å ha rett..

Sitat av prenix Vis innlegg
Fra seg selv. Om man blir truet på livet, vil man neppe bruke hjelpemiddelet ring en venn, ei har man tid til det. Vi mennesker har mulighet til å kalkulere og gjøre analyser selv.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite om verden har det bedre med deg eller den andre levende? Bare fordi du har lyst? Han har lyst å drepe? Hvorfor er din lyst "bedre" enn den andres, og dessuten hva får noen av de til å tro de er annet enn slaver av lysten sin? Lyst kan medbringe mye negativitet...

Ikke vet jeg, men å innbille seg at man har livets rett er galt i mine øyne.