View Single Post
Sitat av prenix Vis innlegg
Er du av den formening om at alt og alle skal ha en mening eller betydning?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, og utfallet om vi har det eller ikke, har null betydning for meg,. Om det er et svar i det hele tatt er hva jeg er ute etter, og det er nettopp derfor jeg har tatt del i denne tråden. Jeg er en sannhetssøker..

Sitat av prenix Vis innlegg
Vi mennesker utvikler oss. Hvorfor? Tilfeldigheter, vi utviklet oss og ble de sterkeste.
Vis hele sitatet...
Det gjelder ikke menneske i min mening. Hvorfor? Derfor: "Species do not grow more perfect: the weaker dominate the strong, again and again— the reason being that they are the great majority, and they are also cleverer. Darwin forgot the mind (—that is English!): the weak possess more mind. ... To acquire mind, one must need mind—one loses it when one no longer needs it."
Sitat av prenix Vis innlegg
For å snu litt på spørsmålet ditt, hva mener du formålet til livsfarlige parasitter er? Hvilke nytteverdi har de i livets omløp? De spiser av verten, legger egg og dør. Hva godt gjør de, og hvorfor?
Vis hele sitatet...
At jeg ikke vet hvilken nytteverdi de har kan da umulig bety at de ikke har en.. Jeg ville sagt de er med på å opprettholde en balanse jeg mener vi finner overalt i universet.. Uavhengig av parasitten eller verten... Ingen liv uten død, intet godt uten ondt, intet lys uten mørke osv. er en annen måte jeg ville valgt å si det på=)

Sitat av prenix Vis innlegg
Hvorfor har vi sykdommer som lar fattige folk lide? Hva er meningen med viruset? Å drepe uskyldige folk som har blitt født i feil verdensdel?
Vis hele sitatet...
Sykdommer er her for seg selv, verten og til syvende og sist balansen. Det finnes vilje i alt som ER, og en løk har mange lag.. At det finnes fattige mennesker tror jeg derimot er noe vi som mennesker kan gjøre noe med.
Sitat av prenix Vis innlegg
Nei, du får gå mer på skole, og lære deg mer om utvikling.
Vis hele sitatet...
Syns du? Du om det mann, jeg føler meg mer en smart nok.. Opplys meg gjerne.. Ingenting jeg ønsker mer, om noen kan fortelle meg om essensene i livet, for det er en stund siden jeg har hørt noe nytt..

Sitat av prenix Vis innlegg
There is no such thing as a higher power.
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hva man legger i en "higher power".