View Single Post
True phreak.
Vi vet universet finnes, men vi vet ikke nøyaktig hvordan det oppsto. Å introdusere en skaper i dette systemet gjør bare situasjonen mer komplisert, for da må man spørre seg om hvor denne guden kom fra. "Gud har alltid eksistert" er et vanlig svar, men det er et meget dårlig svar, synes nå jeg. Spesielt når vi ikke har noen som helst indikasjoner på at en gud eksisterer i det hele tatt.

Dessuten, hvis det finnes EN gud, hvorfor har vi da hatt så mange forskjellige religioner opp gjennom årene ? Den eldste av de nålevende er vel bare 3500år gammel (eller noe slikt, gidder ikke lete frem noe mer info om det for å verifisere), mens menneskene har eksistert i noe slik som 250 000år (eller lengre, igjen, orker ikke lete det frem nå)...

Religioner representerer en såpass stor logisk brist for meg at jeg velger å avfeie det som sprøyt, jeg har like mye grunn til å tro på en skaper, som jeg har til å tro på enhjørninger og fjøsnisser. Jeg har ikke behov for sånt, og jeg ønsker ikke at andres religiøse tro skal påvirke mitt liv på noen som helst måte.

Det er uansett ikke jeg som kommer med påstanden om at en (eller flere) skaper(e) eksisterer, så alt jeg behøver å gjøre er å si "Bevis det", så skal man se at religiøse kommer til kort.
Sist endret av Orph; 17. mai 2011 kl. 17:53.