View Single Post
Sitat av 666/212 Vis innlegg
Du er på viddene. Jeg stiller spørsmål.
Vis hele sitatet...
De spørsmålene er åpenbart ledende, og det er tydelig at du ikke aksepterer svar på disse spørsmålene som går i en annen retning enn hva du antyder.

Sitat av 666/212
The guardian sier forsåvidt ikke at det kun er et blodig ansik. De ser ikke ut til å mene det samme som deg noe sted. Du påstar det ikke er noe mer enn et blodig ansikt. The Guardian skriver bare ikke så mye mer om detaljene enn at det er blodig. Det er klar forskjell på dine og the Guardians påstander.
Vis hele sitatet...
The Guardian sier:
The bloodied image of a man with matted hair and a blank, half-opened eye has been circulating on the internet for the past two years.
Vis hele sitatet...
Altså, et blodig bilde av en mann med matt hår og et delvis åpnet øye. Synes du det er sannsynlig at de ser hjernemasse, men ikke gidder å nevne slike detaljer, mens de samtidig påpeker at han har matt hår? Det er tydelig at The Guardian mener å se nøyaktig det samme som meg – et blodig ansikt med ett lukket og ett delvis åpent øye. Det har seg også slik at hjernen inneholder en god del blod, og er derfor ikke hvit, slik fargen i det åpne øyet er.

Sitat av 666/212 Vis innlegg
Det er Maaange som etterspør konkrete beviser. Det er usannsynlig at USA ikke vet hvor mange muslimer de hisser opp ved å komme med slike påstander uten beviser.
Vis hele sitatet...
Det er stort sett folk som deg som etterlyser bildene. Som sagt, Taliban og Al Qaida har allerede bekreftet at det var Bin Laden USA tok livet av. Taliban har til og med i dag gjennomført en hevnaksjon for drapet. Hvorfor skulle de gjøre det, i stedet for å avsløre USA som løgnere, hvis Bin Laden allerede har vært død og begravet i mange år?

Sitat av 666/212
Al quaeda påsto at Osama døde i 2003. De viste bilder fra begravelsen på Al jazeera. Ikke alle ytterliggående islamister følger de vi ser på TV som utgis for å være talsmenn for Al Quaeda.
Vis hele sitatet...
Så du stoler på Al Qaida, altså? Du mener det er en gjeng troverdige fyrer med høy moral, som aldri kunne funnet på å lyve for sitt eget beste? Kan du forresten finne igjen denne saken? Det ser ikke ut som at jeg finner den på Al Jazeeras nettsider.

Sitat av 666/212
p.s Har du prøvd å få en som kan arabisk til å oversette hva en ytterligående muslim fra midtøsten sier på CNN? Du vil bli sjokkert.
Vis hele sitatet...
Hva er det så de sier som er så sjokkerende, men som likevel ingen vestlige arabisktalende velger å ikke gjøre noen stor sak av, og kan du dokumentere dette med troverdige kilder?

Sitat av 666/212
Jeg har IKKE stilt spørsmål ved hvorfor de ikke frigir groteske bilder. Jeg spurte hvorfor de ventet med å svare på hvorfor, for derefter si de ville vise noen bilder, men så ombestemme seg igjen.
Vis hele sitatet...
Du har gjentatte ganger stilt spørsmål med hvorfor de ikke frigir groteske bilder. Eksempel:
Sitat av 666/212
Vil det ikke være bedre å da frigi de ekte bildene slik at det ikke kan være tvil.
Hvorfor skulle det være mer støtende å se dokumentasjon hvis de uansett vil at man skal akseptere det som sannhet?
Vis hele sitatet...
Videre har de, så vidt meg bekjent, aldri sagt at de skal vise bilder for så å ombestemme seg. Tvert i mot har de fra første stund sagt at de vurderer å slippe bildene, men at de ikke er sikre på grunn av at bildene er veldig groteske. Den fjerde mai vedtok de at de ikke ville slippe bildene av samme årsak som de alltid har nevnt. Dette støttes opp av avisartikler:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4109760.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4109853.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4110052.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4110615.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4111696.ece

Sitat av Aftenposten 2. mai
Liket av bin Laden ble også fotografert før det ble begravet på havet, men foreløpig har ikke Obama-administrasjonen frigjort noen bilder. Det foreløpig ikke klart hvorvidt bilder av liket til bin Laden vil bli frigjort i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Aftenposten 2. mai
Den britiske kringkasteren melder at Pentagon har bilder av den døde Osama bin Laden, men at Det hvite hus frykter de er for blodige for publisering.
Vis hele sitatet...
Sitat av Aftenposten 3. mai
USA usikker på om bin Laden-bilder skal frigis
Vis hele sitatet...
Sitat av Aftenposten 3. mai
Han la til at spørsmålet om hvorvidt bilder skal publiseres fremdeles er oppe til vurdering, og at vurderingen vil ta noe tid.
- Det vil være riktig å si at de er groteske og provoserende. De kan virke krenkende på muslimer. Vi veier viktigheten av å vise dem, opp mot skaden de kan volde både nasjonalt og globalt, sier Carney.
Vis hele sitatet...
Sitat av Aftenposten 4. mai
- Presidenten har bestemt seg for ikke å frigi bilder av den døde Osama bin Laden. Den endelige beslutningen ble tatt i morges, sa Carney.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at det har vært en del frem og tilbake på enkelte av detaljene her, som for eksempel hvorvidt de hadde som mål å drepe eller fange Bin Laden, om Bin Laden brukte en kvinne som skjold, hvem som ble drept i angrepet også videre – noe som kan forklares med at de ville være raskt på banen med informasjon, men var litt for raske slik at ikke alle detaljene var helt sikre enda – men akkurat informasjon rundt bildene har de vært konsekvente på, så vidt jeg vet.

Det desidert verste med å diskutere med mennesker som nekter å innse at noe høyst sannsynligvis ikke er en konspirasjon, er at jeg er nødt til å ta USA – en nasjon jeg er ekstremt kritisk til – i forsvar..