View Single Post
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Eg har lest, hørt og erfart mye rart som peker mot denne "påstanden""
Du stiller spørsmål på ett slikt grunnlegende plan at eg vil bare andbefale deg å sette deg inn i dette temaet før du dømmer det nord og ned..
Hvem ER jeg, er ett spørsmål som det ikkje finnes svar på ennå

Nå skal eg til voss og hoppe fallskjerm frem til søndag. Du stiller spørsmål som krever et meget utfyllende og grundig svar,det kommer til å ta litt tid, så om ingen andre gir deg ett bra nok svar, så kommer eg tilbake med ett over helgen..

Vi lever alle i vår egen virkelighet, og alt det du sanser eksisterer ikkje nødvendigvis noen som helst annen plass en i ditt eget hode..
Vis hele sitatet...
Jeg ser om ikke annet veldig frem til svaret ditt

Jeg er enig at man på et filosofisk nivå ikke kan bevise noe som helst, og at man følgelig ikke har noen garanti for at ikke alt dette er en drøm, eller at man er med i et slags reality-konsept slik som i The Truman Show, eller at Xenu og julenissen finnes, eller...

Uansett vil jeg påstå at det blir helt absurd å ikke forholde seg til vår egen eksistens som et aksiom. Å ikke forholde seg til virkeligheten ved hjelp av de sansene vi har, bare fordi det teoretisk sett er mulig at de gir oss et falsk bilde av virkeligheten, blir av mangel på bedre ord latterlig.

Eg har lest, hørt og erfart mye rart som peker mot denne "påstanden"
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord benyttet deg av, og valgt å stole på, dine egne sanser?